W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Szkodliwe treści w internecie. Nie akceptuję, reaguję!

Młodym ludziom bardzo łatwo zetknąć się w sieci się z materiałami, które mają na nich szkodliwy wpływ i mogą zostawić ślad na ich psychice i więziach społecznych. O czym mowa? Chociażby o pornografii, filmach zachęcających do wulgarnych zachowań, poradach podszytych fałszywą troską, czy treściach, które namawiają do samookaleczania, a nawet samobójstw.

Na szarym tle leżą w stosiku poradniki Szkodliwe treści w internecie. Jeden z nich oparty jest o resztę, pokazując całą okładkę. Na zdjęciu chłopiec siedzący po turecku, przed którym stoi laptop. Po prawej stronie napis: Szkodliwe treści w internecie. Poradnik dla rodziców

Internet ma mnóstwo zalet. Jest narzędziem wspierającym w nauce, w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami, w ciekawym spędzaniu czasu. Aby dzieciaki mogły z pełni korzystać z jego potencjału, my – dorośli powinniśmy zadbać o ich bezpieczeństwo w sieci. Jak to zrobić?

Aby odpowiedzieć na to i inne pytania zachęcamy Was do zapoznania się z poradnikiem dla rodziców „Szkodliwe treści w internecie. Nie akceptuję, reaguję!”, który został opracowany wspólnie przez Ministerstwo Cyfryzacji i Akademię NASK w ramach kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.

Materiały

Szkodliwe treści w internecie
Szkodliwe​_treści​_w​_internecie​_www​_int.pdf 3.33MB

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

{"register":{"columns":[]}}