W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak umówić się na spotkanie w konsulacie?

Zapisy na wizyty są udostępniane w systemie e-KonsulatSposób umówienia spotkania w Wydziale Konsularnym i Polonii zależy od rodzaju sprawy, którą chcesz załatwić.

Organizacja pracy Wydziału Konsularnego - informacja o zapisach na wizyty przez www.e-konsulat.gov.pl w zakresie poszczególnych spraw: 

sprawy paszportowe - zapisy otwarte, kolejne terminy są dodawane w poniedziałek o godz. 9:00 lub, jeśli w poniedziałek przypada dzień wolny, to w następny dzień roboczy o godz. 9:00.

sprawy wizowe - zapisy wstrzymane, w celu umówienia wizyty prosimy o kontakt za pośrednictwem oslo.konsul@msz.gov.pl

sprawy z zakresu Karty Polaka - zapisy wstrzymane, w celu umówienia wizyty prosimy o kontakt na mail oslo.konsul@msz.gov.pl

sprawy obywatelskie - zapisy wstrzymane, istnieje możliwość załatwienia tych spraw korespondencyjnie. W razie potrzeby konsultacji prosimy o kontakt przez oslo.konsul@msz.gov.pl

poświadczenie podpisu - zapisy otwarte (opcja „sprawy prawne”). Można również poświadczyć podpis u notariusza norweskiego (notarius publicus – urzędnik sądowy) lub Lensmann - w mniejszych miejscowościach, pod warunkiem że miejscowy Lensmann ma upoważnienie do wykonywania funkcji notarialnych. Można to sprawdzić w urzędzie norweskiego wojewody - Statsforvalteren, który ma spis urzędników upoważnionych do potwierdzania podpisów: https://www.statsforvalteren.no/portal/om-oss/kontakt-oss/

rejestracja zdarzeń cywilno-prawnych (np. urodzenie, małżeństwo) - zapisy otwarte (opcja „sprawy prawne”)  należy umówić się na wizytę prawną.

Informacje lub konsultacje ws. konsularnych (ww. oraz innych) są udzielane drogą mailową lub telefoniczną. Zalecamy kontakt mailowy, na adresoslo.konsul@msz.gov.pl

Adres i dane kontaktowe placówki znajdziesz w zakładce Ambasada.

W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty prosimy o niezwłoczne anulowanie tej wizyty w systemie e-Konsulat. Pozwoli to innym osobom na zapisanie się na zwalniany przez Państwa termin.

Prosimy o nieodstępowanie umówionych w systemie e-konsulat wizyt innym osobom. Jeśli nie możesz przyjść, anuluj spotkanie - wtedy w to miejsce będzie mógł zapisać się ktoś inny.

Przyjmujemy Państwa zgodnie z kolejnością wizyt umówionych przez e-konsulat i mejlowo. Poza zapisami przyjmowane są jedynie osoby w nagłych, udokumentowanych sytuacjach losowych (np. śmierć i pogrzeb członka najbliższej rodziny, nagła ciężka choroba bliskiej osoby wymagającej stałej opieki, wyjazd w związku z nagłą koniecznością leczenia, itp.). Należy przedstawić dokumenty potwierdzające zaistniałe wyjątkowe okoliczności (np. akt zgonu, zaświadczenie lekarskie, itp.).

{"register":{"columns":[]}}