W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Plener malarski na Barbarce w Toruniu

30.03.2025

Uczniowie wzięli udział w plenerze malarskim zorganizowanym na Barbarce w Toruniu. Realizują w ten sposób projekt „Obrazy świadomości - spis z natury” nagrodzony w VI edycji Konkursu Programu Grantowego „Wena” Fundacji Rodziny Staraków.

Baner z tytułem na tle przyciemnionego zdjęcia obrazu
W dniach 23-27 marca 2025 roku odbył się plener malarski na Barbarce w Toruniu. Jest to drugi wyjazdowy plener malarski zorganizowany w ramach projektu „Obrazy świadomości - spis z natury” nagrodzonego w VI edycji Konkursu Programu Grantowego „Wena” Fundacji Rodziny Staraków w roku szkolnym 2024/2025 – na projekt edukacyjno-artystyczny pt. „Mapa w skali jeden do jednego”. Projekt łączy pracę twórczą w plenerze z profilaktyką zdrowia psychicznego. W ciągu dnia uczniowie pracują pod okiem nauczyciela rysunku i malarstwa Sebastian Tucholski  a wieczorami odbywają treningi uważności pod okiem Pani Pedagog Aliny Sitkowskiej.
 
„Obrazy świadomości – spis z natury” to seria tradycyjnych plenerów malarskich o różnym czasie trwania, w różnych zakątkach regionu, wybranych spośród propozycji uczestników projektu. Projekt zakłada organizację przynajmniej jednego pleneru w danym miesiącu (od września do czerwca). Z wykonanych w tym czasie obrazów powstanie malarska mapa regionu. Relacje z każdego pleneru będą na bieżąco udostępnianie w mediach społecznościowych z uwzględnieniem lokalizacji działań wraz z krótką notą twórców - opisem miejsca, atmosfery, kondycji psychofizycznej uczestników i streszczeniem wydarzeń lub wspomnień z nim związanych. Ten projekt to również rozpisany na długie miesiące trening uważności. Próba dostrzeżenia i nazywania swoich emocji. Inwentaryzacja myśli. Seria spotkań, rozmów o emocjach, wymiana myśli i doświadczeń. 
 
Malowanie może być doskonałą formą medytacji. Skupienie na samym procesie twórczym pozwala się wyciszyć i stwarza okazję do uporządkowania myśli. Obecne w plenerze zapachy i naturalne dźwięki otoczenia pomogą się zrelaksować a co za tym idzie – więcej zauważyć, doświadczyć zmysłami, gromadzić nowe wspomnienia związane z miejscami, które nas otaczają. Fizyczność doświadczeń – trudne warunki w plenerze stwarzają okoliczności do współpracy, sprzyjają integracji i budują więzi. Praca w plenerze to również interakcja z lokalną społecznością, wymiana spostrzeżeń, dzielenie się historiami, wzajemna pomoc.
 
W plenerze wzięło udział aż 20 uczniów z klas II, III i IV.

Zdjęcia (17)

{"register":{"columns":[]}}