W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rozdział 8 - Współpraca z rodzicami i instytucjami zewnętrznymi

Współpraca szkoły z rodzicami

1. Istotnym elementem wychowawczym szkoły jest współpraca szkoły z rodzicami.

2. Reprezentantem opinii wszystkich rodziców, dotyczących funkcjonowania szkoły jest Rada Rodziców.

3. W indywidualnych przypadkach wychowawcy i nauczyciele informują rodziców o postępach w nauce, zachowaniu ucznia i jego funkcjonowaniu w PLSP.

4. Obecność rodziców na zebraniach klasowych jest obowiązkowa; w przypadku nieobecności rodzic ma obowiązek skontaktowania się z wychowawcą w terminie nie przekraczającym dwóch tygodni od daty zebrania; jeśli rodzic nie spełnia warunku kontaktowania się ze szkołą wychowawca wzywa pisemnie rodziców do szkoły.

5. Rodzice uczniów mają możliwość kontaktu indywidualnego z wychowawcami i nauczycielami w przypadkach uzasadnionych losowo, jednak po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym lub drogą poczty elektronicznej, terminu spotkania.

6. Rodzice uczniów niepełnoletnich, w przypadku choroby dziecka lub innej, uzasadnionej przyczyny nieobecności w szkole mają obowiązek niezwłocznie poinformować o tej nieobecności wychowawcę.

7. Rodzice powinni poinformować wychowawcę, a także pedagoga i psychologa szkolnego o stanie zdrowia dziecka, chorobach przewlekłych celem uniknięcia zagrożeń podczas sprawowania opieki nad uczniem przez szkołę.

8. W przypadku zaobserwowanych przez nauczyciela kłopotów zdrowotnych w trakcie zajęć edukacyjnych wychowawca lub inny nauczyciel powiadamia o tym fakcie rodziców, którzy są obowiązani do odebrania chorego ucznia ze szkoły.

9. Wszelkie informacje dotyczące ucznia będą udzielane wyłącznie prawnym opiekunom dziecka lub opiekunom faktycznym; udzielenie jakiejkolwiek informacji na temat ucznia innej osobie wymaga pisemnej zgody opiekuna prawnego lub faktycznego.

10. Sposoby dokumentowania współpracy rodziców ze szkołą:

    1) obecność rodziców na zebraniach jest dokumentowana podpisem na liście,

    2) rozmowy rodziców z wychowawcą są odpowiednio dokumentowane.

    3) fakt odbycia rozmowy telefonicznej z rodzicem lub informacji drogą elektroniczną jest dokumentowany przez wychowawcę lub nauczyciela.

Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.

11. Zasady współpracy z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi:

    1) zatrudniony w szkole pedagog i psycholog pośredniczą w kontaktach z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym Specjalistycznymi Poradniami Psychologiczno- Pedagogicznymi z ramienia Dyrektora PLSP;

        a. szkoła, na wniosek opiekunów prawnych lub pełnoletniego ucznia, kieruje uczniów do poradni na diagnostyczne badania psychologiczne,

        b. poradnia wyznacza psychologa do bieżącej współpracy ze szkołą; współpraca z psychologiem polega na konsultacjach dotyczących zaleceń kierowanych przez specjalistów do szkoły i rodziców oraz omawianiu bieżących problemów z zakresu opieki psychologicznej,

    2) PLSP może współpracować ze specjalistycznymi poradniami, które oferują nieodpłatną profesjonalną pomoc psychologiczną młodzieży z zakresu profilaktyki zaburzeń okresu dojrzewania oraz edukację i terapię dla młodzieży i ich rodzin.

Współpraca z Centrum Edukacji Artystycznej

12. Szkoła współpracuje z Centrum Edukacji Artystycznej w zakresie:

    1) organizowania na terenie szkoły seminariów i szkoleń dla nauczycieli szkół artystycznych,

    2) organizowania na terenie szkoły warsztatów metodycznych dla nauczycieli oraz uczniów szkół artystycznych,

    3) organizowania na terenie szkoły konkursów i przeglądów artystycznych.

Organizacja współdziałania ze szkołami wyższymi i innymi placówkami edukacyjnymi.

13. Szkoła współpracuje ściśle z uczelniami artystycznymi i uniwersytetami w zakresie:

    1) organizacji pedagogicznych praktyk studenckich, przygotowujących do pracy nauczyciela;

    2) przy organizacji konkursów i przeglądów prac;

    3) przy organizacji imprez artystycznych, szkoleń, warsztatów i plenerów.

Współpraca z innymi placówkami edukacyjnymi, a zwłaszcza szkołami artystycznymi

14. PLSP podejmuje współpracę z innymi placówkami edukacyjnymi w zakresie:

    1) organizacji konkursów i przeglądów i innych imprez artystycznych;

    2) organizacji warsztatów i plenerów dla uczniów szkół plastycznych;

    3) organizacji egzaminów zewnętrznych;

    4) wymiany uczniów.

Organizacja współdziałania ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami

15. Szkoła podejmuje i organizuje współpracę ze stowarzyszeniami lub innymi organizacjami, działającymi w zakresie promocji zdrowia, edukacji, działalności innowacyjnej i charytatywnej w zakresie realizacji zadań statutowych PLSP a w szczególności:

    1) organizacji wystaw i innych imprez artystycznych;

    2) organizacji wymiany uczniów;

    3) organizacji szkoleń i warsztatów promujących zdrowy tryb życia, edukacji prozdrowotnej i w profilaktyce uzależnień;

    4) organizacji wolontariatu w szczególnie wartościowych z punktu widzenia szkoły przedsięwzięciach społecznych.

{"register":{"columns":[]}}