W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podstawy projektowania

Logo podstaw projektowania

Nauka przedmiotu podstawy projektowania realizowana jest w trzyletnim cyklu dydaktycznym. Na zajęciach uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania 2d i 3d. Poznają oni zasady projektowania graficznego, omawiane są podstawowe pojęcia i środki wyrazu plastycznego. Ponadto poznają zagadnienia związane z percepcją wzrokową oraz psychofizjologią widzenia jak również zapoznają się z zasadami budowy litery, kompozycją tekstu, układem graficznym na płaszczyźnie. Wielość różnych zadań pozwala zrozumieć sens i specyfikę projektowania użytkowego, grafiki wydawniczej i grafiki reklamowej:

  • różne rodzaje znaku graficznego i jego funkcje,
  • zasady projektowania materiałów informacyjnych i reklamowych,
  • projektowanie identyfikacji wizualnej.

Uczniowie pracują manualnie (klasycznie) oraz przy użyciu komputerów na oprogramowaniu Adobe. Poprzez wykonywanie szeregu różnorodnych ćwiczeń, uczniowie kształtują swoje umiejętności oraz rozwijają wyobraźnię. Począwszy od zrozumienia zagadnień, pojęć warsztatu plastycznego, aż po umiejętności manualne i cyfrowe. Obok przekazywania konkretnej wiedzy z obszaru projektowania graficznego celem zajęć jest także kształtowanie artystycznej tożsamości uczniów.

Lekcje prowadzone są w oparciu o ćwiczenia praktyczne, wspomagane wykładami konwersatoryjnymi, wraz z dyskusją dot. danego tematu. Uczniowie zobowiązani są do publicznej prezentacji postępów w pracy nad ćwiczeniami.

{"register":{"columns":[]}}