W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zasady i terminy rekrutacji

Na czarnym tle biało-żółto-różowy napis rekrutacja. Z prawej różnokolorowe prostokąty z zaokrąglonym narożnikami przypominające krople deszczu padające pod kątem

Informujemy, że PLSP w Nowym Wiśniczu jest szkołą prowadzoną przez MKiDN, w związku z tym nie prowadzimy rejestracji kandydatów przez system elektroniczny dla edukacji samorządowej.

Na potrzeby rekrutacji szkoła uruchomiła specjalny adres e-mailowy:
rekrutacja@wisnickiplastyk.pl
na który rodzice/prawni opiekunowie kandydatów do szkoły przysyłają:

1.  Wniosek (do pobrania w materiałach poniżej).
2.  Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole plastycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (art. 142 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe) lub wydanego przez lekarza specjalistę (art. 142 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe).

Wniosek oraz załączniki należy przesyłać w formacie pdf.

Termin dostarczenia: od 14 kwietnia do 23 maja 2025 r.

Wersje papierowe kandydat dostarcza do szkoły w dniu egzaminu wstępnego.

W trakcie egzaminu istnieje możliwość zamówienia obiadu w stołówce internatu.

 

Egzamin wstępny

Termin:  10 czerwca 2025 r.

Następnie każdemu z kandydatów przydzielany jest jego indywidualny numer, którym będą kodowane zrealizowane przez kandydata ćwiczenia.

9 czerwca (poniedziałek):

9.00 – przywitanie, omówienie egzaminu, przydział numerów egzaminacyjnych
w świetlicy internatu
9.30 – 11.00  – egzamin praktyczny – RZEŹBA
11.45 – egzamin ustny
13.30 – obiad
  Po egzaminie zapraszamy do zwiedzenia wystawy prac uczniów:
budynek szkoły (od parteru po strych), sala gimnastyczna,
galeria Stara Kotłownia (w podziemiach internatu). 

 

10 czerwca (wtorek):

8.45 – spotkanie w świtlicy internatu
9.00 – 10.30  – egzamin praktyczny – RYSUNEK
11.00 – egzamin praktyczny – MALARSTWO
13.00 – obiad
13.30 – zwiedzanie grupowe pracowni specjalizacji oraz rysunku i malarstwa, 
spotkanie w świetlicy internatu

 

Zagadnienia problemowe na egzamin ustny są dostępne w materiałach poniżej.

 

Na egzaminie z rysunku i malarstwa kandydat korzysta z własnych materiałów (blok rysunkowy format A3, farby wodne np. tempery, akryle, paleta, pędzle, miękkie ołówki, gumkę). Materiał na egzamin z rzeźby zapewnia Szkoła.

Egzamin wstępny przeprowadza powołana przez Dyrektora Komisja Rekrutacyjna. Zespoły egzaminacyjne liczą co najmniej 2 osoby. 

Maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać w tej części egzaminu wynosi 40 pkt. (po 10 pkt. za każde ćwiczenie).

Termin podania do wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych na podstawie egzaminu wstępnego: 16 czerwca 2025 r., godz. 13.00.

Termin składania odwołań od decyzji Komisji Rekrutacyjnej: od 16 czerwca do 30 czerwca 2025 r. drogą elektroniczną na adres mailowy sekretariat@wisnickiplastyk.pl. Wynik postępowania odwoławczego zostaje przekazany indywidualnie drogą mailową do dnia 7 lipca 2025 r.

Termin dostarczenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły oraz oryginału zaświadczenia OKE o szczegółowych wynikach egzaminu: do 11 lipca 2025 r., godz. 15.00. Niedostarczenie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej jest równoznaczne z rezygnacją z podjęcia nauki w PLSP w Nowym Wiśniczu.

Termin podania do wiadomości listy przyjętych ze wskazaniem specjalizacji: do 18 lipca 2025 r., godz. 13.00

Materiały

Wniosek o przyjęcie do pierwszej klasy PLSP w Nowym Wiśniczu
wniosek​_o​_przyjęcie​_do​_klasy​_pierwszej.docx 0.02MB
Zagadnienia problemowe na egzamin ustny
zagadnienia​_na​_egzamin​_ustny.pdf 0.47MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.03.2025 10:20 Ewa Doniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Barbara Szota-Rekieć
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zasady i terminy rekrutacji 5.0 26.05.2025 11:36 Ewa Doniec
Zasady i terminy rekrutacji 4.0 26.05.2025 11:35 Ewa Doniec
Zasady i terminy rekrutacji 3.0 26.05.2025 11:33 Ewa Doniec
Zasady i terminy rekrutacji 2.0 26.05.2025 11:25 Ewa Doniec
Zasady i terminy rekrutacji 1.0 27.03.2025 10:20 Ewa Doniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}