W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Dostępność - Koordynator do spraw dostępności

Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Prokuraturę Okręgową we Wrocławiu oraz prokuratury rejonowe okręgu wrocławskiego, a także za monitorowanie zapewnienia przez ten organ dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator odpowiada za sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Prokuraturze Okręgowej we Wrocławiu oraz w jednostkach podległych.

Zadania Koordynatora dostępności:

  1. Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Prokuraturę Okręgową we Wrocławiu oraz podległe prokuratury rejonowe okręgu wrocławskiego;
  2. Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2024 roku poz.1411);
  3. Monitorowanie działalności Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu oraz podległych prokuratur rejonowych okręgu wrocławskiego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze  szczególnymi potrzebami;
  4. Przedstawianie Prokuratorowi Okręgowemu we Wrocławiu bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań;
  5. Sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Kontakt:

Koordynatorem do spraw dostępności dla Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu (na podst. Zarządzenia  Nr  76/2025 Prokuratora Okręgowego we Wrocławiu z dnia 26 czerwca  2025 r.) jest Roksana Pawlus, Referent w 6 Wydziale Sądowym.

tel. 71-371-81-05 oraz 71 371 81 14-18, wew. 243

e-mail: roksana.pawlus@prokuratura.gov.pl

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1411)

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001696

Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1411, dalej zwana: ustawą) wprowadza obowiązek sporządzenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmioty publiczne, które wyznaczyły koordynatora do spraw dostępności.

Raport o stanie zapewniania dostępności Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu oraz prokuratur rejonowych okręgu wrocławskiego

Realizując obowiązki wynikające z art. 11 ust 1 i 5 ustawy Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu sporządziła oraz opublikowała raport o stanie dostępności. Raport zawiera informacje dotyczące spełniania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, które wskazuje art. 6 ustawy (stan na dzień 1 stycznia 2025 r.)

Materiały

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego stan na dzień 01.01.2025
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_podmiotu​_publicznego​_stan​_na​_dzień​_01012025.pdf 3.79MB
{"register":{"columns":[]}}