W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

2009 r.

WYCIECZKA KLAS IIA I IIB DO ZAKOPANEGO
W RAMACH AKCJI SPRZĄTANIE ŚWIATA
18 DO 20 WRZEŚNIA 2009

17 września w ramach akcji "sprzątanie świata" udaliśmy się wraz z klasą II a w Tatry. Naszym przewodnikiem podczas górskich wędrówek (i organizatorem akcji w szkole) była p. Małgorzata Niemczyk - licencjonowany państwowy przewodnik tatrzański.

Do Zakopanego dotarliśmy około godz. 9.00, odłożyliśmy nasze bagaże i wyruszyliśmy w góry. Poznaliśmy tam pana Tomasza Krzyżanowskiego - leśnika, strażnika ochrony przyrody, poza tym absolwenta naszej szkoły, harcerza i ratownika TOPR. Prowadził On nas Doliną Jaworzynki, trasą wędrówek Mieczysława Karłowicza. Na krótko przed godziną 15.00 dotarliśmy do schroniska na Hali Gąsienicowej, gdzie przez TOPR zostaliśmy poczęstowani ciepłą strawą oraz gorącą herbatą, po czym ruszyliśmy w dalej.

W drodze powrotnej w ramach akcji "Czyste Tatry" podzieliliśmy się na grupy prowadzone przez panie profesor Annę Grabiańską, Katarzynę Lniany i Małgorzatę Niemczyk, oraz pana Tomasza Krzyżanowskiego, w celu oczyszczenia szlaku z odpadów pozostawionych przez turystów. Po powrocie do pensjonatu zjedliśmy kolację i poszliśmy spać.

Następnego dnia, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy przez Przełęcz Kondratowi na Halę Kondratową. Stamtąd, podziwiając panoramę Tatr, zeszliśmy do Kuźnic i wróciliśmy do pensjonatu. W "Białym Śladzie" dziewczyny przebrały Michała za dziewczynę, nie zwracając uwagi na trudności ze zmywaniem makijażu. Następnie wspólnie czytaliśmy góralskie legendy.

Trzeciego dnia podążyliśmy szlakiem Jana Pawła II do kaplicy Matki Boskiej Jaworzyńskiej. Stamtąd weszliśmy na Rusinową Polanę i obserwując Tatry spędzaliśmy wspólnie ostatnie chwile w górach.

Wieczorem wróciliśmy do Krakowa.