W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rekrutacja 2025/26

Plakat w ciemnej kolorystyce wraz z szczegółową informacją tekstową o naborze do szkoły muzycznej oraz terminami przydatności do kształcenia muzycznego

WAŻNE TERMINY

  • Lekcja przygotowawcza dla kandydatów – 08 maja 2025 r. godz. 17:00 aula PSM I st. w Kłodzku
  • Od 05.03.2025 r. do 28.05.2025 r. w każdą środę oraz od 06.06.2025 r. do 20.06.2025 r. w każdy czwartek w godz. 17:00-18:00   szkoła prowadzi konsultacje dla kandydatów 

Terminy badania przydatności:

  • 15 maja 2025 r. (czwartek) godz. 16:00-19:00
  • 07 czerwca 2025 r. (sobota) godz. 10:00-13:00 
  • 13 czerwca 2025 r. (piątek) godz. 16:00-19:00 
  1. Komisja rekrutacyjna podaje wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności podając do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Lista ta nie jest równoznaczna z listą kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
  2. Listę kandydatów przyjętych do szkoły podaje się w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie do dnia 5 sierpnia.

    Termin składania wniosków upływa na dzień przed każdym z wyznaczonych terminów przeprowadzenia badania przydatności: 

  • 14 maja 2025 r. 
  • 06 czerwca 2025 r. 
  • 12 czerwca 2025 r.
    Wnioski przyjmowane są w sekretariacie szkoły (8:00-16:00).

Warunki przeprowadzenia badania przydatności:

1. Złożenie w terminie następujących dokumentów:
1.1. Wniosek o przyjęcie do szkoły i klauzula informacyjna - RODO;
1.2. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do nauki w szkole muzycznej na wybranym przez kandydata instrumencie;
1.3. Jeżeli kandydat w danym roku kalendarzowym nie ukończył 7 lat, zaświadczenie o korzystaniu z wychowania przedszkolnego, o którym mowa w art.36 ust.2 pkt 1 ustawy - Prawo Oświatowe, albo opinia poradni psychologiczno - pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole;

2. O przyjęcie do klasy I cyklu sześcioletniego może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo Oświatowe, oraz nie więcej niż 10 lat;

3. O przyjęcie do klasy I cyklu czteroletniego może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat;

4. Przystąpienie kandydata do badania przydatności w wyznaczonym terminie. Badanie przydatności polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych (poczucie rytmu, słuch muzyczny) i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie.

 

Zasady rekrutacji reguluje Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatoweRozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych i statut szkoły.


Informacje dodatkowe

Uprzejmie informujemy, że do złożonego wniosku o przyjęcie do szkoły na rok 2025/2026 można dołączyć inne dokumenty określone w art. 131 ust. 2 ustawy  z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (tj. Dz. U z 2024 r. poz. 737) tj.:

  • opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
  • oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (troje lub więcej dzieci w rodzinie)*
  • w przypadku niepełnosprawności kandydata – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.)
  • w przypadku niepełnosprawności jednego z rodziców kandydata lub obojga rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych**;
  • prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem**.
  • dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 49)**.

* Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.

** Dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

Materiały

Wniosek o przyjęcie do PSM I st. w Kłodzku + klauzula RODO
wniosek​_o​_przyjęcie​_do​_PSM​_I​_st​_w​_​_Kłodzku​_+​_klauzula​_RODO.pdf 0.50MB
Rekrutacja - wyciąg ze statutu
Rekrutacja​_-​_wyciąg​_ze​_statutu.pdf 0.43MB
Informacja dla obcokrajowców ubiegających się o przyjęcie do PSM I st. w Kłodzku
Informacja​_dla​_obcokrajowców​_ubiegających​_się​_o​_przyjęcie​_do​_PSM​_I​_st​_w​_Kłodzku.pdf 0.41MB

Zdjęcia (1)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.03.2025 13:17 Marcin Górski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Bartkiewicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rekrutacja 2025/26 2.0 10.04.2025 13:00 Marcin Górski
Rekrutacja 2025/26 1.0 03.03.2025 13:17 Marcin Górski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}