W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konfrontacje młodych SŁUCH DOSKONAŁY 2025

05.06.2025

Baner wydarzenia ‘Konfrontacje Młodych – Słuch Doskonały 2025’. Ogólnopolski konkurs z kształcenia słuchu dla uczniów szkół muzycznych I stopnia. Tło ciemnozielone, po lewej stronie abstrakcyjny symbol graficzny.

Rozpoczęliśmy kolejną edycję konkursu z kształcenia słuchu dla uczniów szkół muzycznych pierwszego stopnia 
Konfrontacje młodych SŁUCH DOSKONAŁY 2025

Pomysłodawcą konkursu jest Beata Maria Michniewicz, nauczycielka kształcenia słuchu w PSM I i II stopnia w Suwałkach, kierownik sekcji teorii, autorka zeszytów ćwiczeń i pomocy dydaktycznych z kształcenia słuchu.
Od 2003 r. ekspert Ministra Edukacji Narodowej i Sportu, uczestniczący w pracach komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy.
2015-2017 r. doradca metodyczny/powołanie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na  (doradztwo przedmiotowe kształcenie słuchu, dziecięce zespoły wokalne, orffowskie zespoły instrumentalne obejmujące wszystkie typy szkół muzycznych I stopnia, prowadzone przez różne organy na terenie całego kraju).
 Od 2020 r. konsultantka Centrum Edukacji Artystycznej.
 
Pierwsza edycja konkursu odbyła się w roku szkolnym 2009/2010 r.
Od roku 2015 na prośbę nauczycieli zaprzyjaźnionych szkół konkurs ma zasięg ogólnopolski.
Ostatnia edycja, przed pandemią to rok 2019, wznowienie w roku szkolnym 2022/23.

Konkurs jako cel postawiony nauczycielom:

  • konfrontacja metod nauczania
  • ujednolicenie systemu oceniania
  • sprawdzenie poziomu i skuteczności nauczania
  • określenie poziomu wymagań (czy jest wystarczający)
  • analiza i konstruowanie wniosków:
  • czy  ocenianie jest właściwe (nie za wysoko, zbyt surowo), jakie ma to odniesienie do przedmiotowego systemu oceniania  czy  znajduje potwierdzenie na konkursach, w BJK (test CEA)

 
Konkurs przebiega w dwóch etapach:

I etap  – wszyscy nauczyciele otrzymują test + nagrania i sami przeprowadzają konkurs w formie sprawdzianu. Każde zadanie opatrzone jest krótkim opisem np. ile razy możemy podawać przykłady muzyczne i w jaki sposób. Wspólna jest też skala ocen.  Do finału zakwalifikowują się uczniowie, którzy uzyskali wynik 75% i więcej.
 
W II etapie/FINALE spotykają się uczniowie klas równoległych różnych nauczycieli, którzy uzyskali w I etapie wymagany wynik. Każda szkoła powołuje komisję w skład której wchodzi trzech nauczycieli. 

Opieka merytoryczna konkursu: 
dr Grażyna Paciorek-Draus UMFC
profesor oświaty Beata Maria Michniewicz

W roku szkolnym 2024/2025  do konkursu przystępują:

  • Zespół Szkół Muzycznych im. G. Bacewicz w Koszalinie
  • Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Prof. K. Pendereckiego w Dębicy
  • Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. I. J. Paderewskiego w Stalowej Woli
  • Szkoła Muzyczna I stopnia w Dydni
  • Leski Instytut Muzyczny
  • Niepubliczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Lesku
  • Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. E. Młynarskiego w Augustowie
  • Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. I. J. Paderewskiego w Olecku
  • Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. W. J. Raczkiewicza w Gołdapi
  • Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Suwałkach
  • Centrum Muzyki w Suwałkach
     
{"register":{"columns":[]}}