W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rekrutacja PSM I stopnia

Na niebieskim tle informacja o rekrutacjo na rok szkolny 2023/2024. Po obu stronach zdjęcia instrumentów.

Zasady rekrutacji do pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia w PSM I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Zabrzu

  • O  przyjęcie do szkoły muzycznej I stopnia może ubiegać się kandydat, który w bieżącym roku kończy co najmniej 7 lat i nie więcej niż 10 lat - nauka w cyklu 6-letnim lub kończy co najmniej 8 lat i nie więcej niż 16 lat - nauka w cyklu 4-letnim. Na wniosek rodziców naukę w szkole może także rozpocząć dziecko, które w bieżącym roku kończy 6 lat, jeżeli wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej zgodnie z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej (opinię należy złożyć wraz z wnioskiem).
  • Rodzice/Opiekunowie prawni kandydata składają wypełniony i podpisany wniosek wraz z zaświadczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej do dnia poprzedzającego termin badania przydatności. Prosimy o wypełnienie wniosku pismem drukowanym.
  • Dokumenty należy składać w sekretariacie szkoły najpóźniej do dnia poprzedzającego badanie przydatności 

    Informacji udziela sekretarz szkoły - Kontakt pod numerem telefonu: 32 271 46 79

  • Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia odbywa się na podstawie badania przydatności - sprawdzeniu uzdolnień muzycznych oraz predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności przeprowadza się indywidualnie dla każdego kandydata w terminie wyznaczonym przez szkołę.

  • W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego (badanie przydatności), na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
    - wielodzietność rodziny kandydata
    - niepełnosprawność kandydata
    - niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
    - niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
    - niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
    - samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
    - objęcie kandydata pieczą zastępczą

  • Komisja rekrutacyjna podaje wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności podając do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Lista ta nie jest równoznaczna z listą kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

  • Listę kandydatów przyjętych do szkoły podaje się w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie do dnia 5 sierpnia.
  • Osoby przyjęte do szkoły zobowiązane są do zgłoszenia w dniu 4 września na Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. Niedopełnienie tego obowiązku oraz nie powiadomienie szkoły w ciągu 10 dni od tej daty o przyczynach nieobecności, będzie traktowane jako rezygnacja kandydata z nauki.

 

Przepisy dotyczące naboru:
Ustawa z dnia 14  grudnia 2016 roku zm. prawo oświatowe - art.142
Rozporządzenie MKiDN z dnia 9 kwietnia 2019 w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych  (Dz.U. z 2019 r,, poz. 686)

Wszystkim kandydatom życzymy powodzenia!

Materiały

Wymagania dla kandydatów I st.
Wymagania​_dla​_kandydatów​_I​_st.pdf 0.11MB
Terminy badania przydatności 2023
terminy​_badania​_przydatności​_2023.pdf 0.08MB
Wniosek kandydata do PSM I st.
wniosek​_kandydata​_do​_PSM​_I​_st.pdf 0.15MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
05.04.2023 17:44 Małgorzata Tyszer
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewa Skibińska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rekrutacja PSM I stopnia 1.0 05.04.2023 17:44 Małgorzata Tyszer

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}