W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Samodzielne Stanowisko do spraw Higieny Pracy

Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Higieny Pracy

Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy do spraw Higieny Pracy należy w szczególności:

  1. Bieżąca kontrola i nadzór nad utrzymywaniem należytego stanu higieniczno - sanitarnego w zakładach pracy objętych nadzorem.
  2. Nadzór i kontrola z zakresu wprowadzania do obrotu prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3 z uwzględnieniem handlu pomiędzy Wspólnotą a państwami trzecimi.
  3. Nadzór i kontrola z zakresu wprowadzania do obrotu środków zastępczych.
  4. Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów określających zasady obrotu substancjami chemicznymi i ich mieszaninami. 
  5. Nadzór i kontrola nad wprowadzaniem do obrotu produktów biobójczych.
  6. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących czynników biologicznych.
  7. Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących czynników rakotwórczych. 
  8. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących usuwania i zabezpieczenia wyrobów zawierających azbest.
  9. Dokonywanie analizy i oceny narażenia zawodowego na czynniki rakotwórcze w zakładach pracy.
  10. Kontrola przestrzegania przepisów sanitarno-higienicznych w zakładach zajmujących się dystrybucją i stosowaniem pestycydów.
  11. Kontrola przestrzegania warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy.
  12. Prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych w sprawach chorób zawodowych.
  13. Opracowywanie ocen i analiz o narażeniach na choroby zawodowe w zakładach pracy zlokalizowanych na terenie działania Stacji.
  14. Przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
  15. Udział w dopuszczeniu do użytku zakładów pracy.
  16. Opracowywanie projektów planów pracy i sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie.
  17. Przygotowanie i opracowywanie analiz statystycznych.
{"register":{"columns":[]}}