W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe informacje

Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Elblągu, jest jednostką przy pomocy której swoje zadania wykonuje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Elblągu (organ rządowej administracji zespolonej). Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu Państwa. Zarządzana jest jednoosobowo przez jej kierownika - Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Elblągu/ Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Elblągu.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Elblągu wykonuje swoje zadania na obszarze miasta na prawach powiatu Elbląg i powiatu Elbląskiego oraz gminy:

Młynary, Pasłęk, Tolkmicko, Godkowo, Gronowo Elbląskie, Markusy, Milejewo i Rychliki

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna ma swoją siedzibę w  Elblągu  przy  ul. Królewieckiej 195.

PSSE mieści się w budynku stanowiącym własność UM w Elblągu,  (III i IV piętro).

Realizacja zadań polega na:

  • sprawowaniu zapobiegawczego nadzoru sanitarnego,
  • sprawdzaniu bieżącego nadzoru sanitarnego,
  • prowadzeniu działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie chorób zakaźnych i innych chorób powodowanych warunkami środowiska, a także na prowadzeniu działalności oświatowo-zdrowotnej.

 

Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Elblągu nadzoruje warunki:

  • higieny środowiska,
  • higieny pracy w zakładach pracy,
  • higiena procesów nauczania i wychowania,
  • higieny wypoczynku i rekreacji,
  • zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych,
  • higieniczno - sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne,
  • w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

Podstawa prawna działalności i kompetencjach zawarta jest w: 

  • Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 160 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z 14.03.1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (teks jednolity: Dz. U. z 2019 poz. 59 ).
  • Zarządzenie MZ z dnia 29.02.2002 r. w sprawie nadania Statusu Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie oraz powiatowym stacjom Sanitarno-Epidemiologicznym położonym na terenie województwa warmińsko-mazurskiego (Dz. Urz. MZ Nr. 11, poz. 64 z póź. zm.) - załącznik Nr 5.
  • Rozporządzenie MZ z dnia 09.09.2002 r. w sprawie organizacji i sposobu działania stacji sanitarno-epidemiologicznych (Dz. U. 2002 Nr 162, poz. 1342 z późn. zm.). 

 

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny jest organem rządowej administracji zespolonej w powiecie.

{"register":{"columns":[]}}