W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi, wnioski i petycje

Skargi i wnioski

Podstawa prawna

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z pózn. zm.) 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Przedmiot skargi  - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z  wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

  • Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
  • Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
  • O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
  • Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot

Skargi i wnioski

  • Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  • Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
  • Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
  • Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.

Terminy załatwiania skarg i wniosków oraz tryb odwoławczy

  • Skargi (wnioski) urząd załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiana jest w terminie do 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
  • Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  • Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.

W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Elblągu  może podtrzymać swoje stanowisko.

Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków:

  1. Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Elblągu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godzinach 10.00-12.00.
  2. W przypadku gdy w środę przypada dzień wolny od pracy (święto) przyjmowanie skarg i wniosków odbywa się w następnym roboczym dniu tygodnia. 
  3. Skargi i wnioski zgłaszane osobiście do protokołu przyjmowane są przez kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub osoby wyznaczone w godzinach urzędowania jednostki (7.30 - 15.05).
  4. Skargi, wnioski i petycje zgłaszane pisemnie przyjmowane są codziennie przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Elblągu.

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać za pomocą:

  • platformy e-PUAP na adres: /PSSE_ELBLAG/SkrytkaESP/
  • na adres skrzynki eDoręczenia: AE:PL-98937-97313-DSGGW-30
  •  

Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP należy się zarejestrować oraz posiadać tzw.„Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.

  • osobiście (do protokołu) - w siedzibie PSSE w Elblągu pok. 2

lub

  • pocztą na adres:

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
w Elblągu
ul. Królewiecka 195
82-300 Elbląg

e-mail: psse.elblag@sanepid.gov.pl

 

Materiały

Podanie pisemne
Podanie.docx 0.02MB
Protokół
Protokół.docx 0.02MB
Klauzula Informacyjna - skargi i wnioski
Klauzula​_informacyjna-​_skargi​_i​_wnioski.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}