W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe informacje

Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa. Uprawnienia podmiotu tworzącego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 991 z późn. zm.), posiada Wojewoda Warmińsko-Mazurski. Siedzibą Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej jest miasto Giżycko. Obszarem działania jest powiat giżycki. Pracą Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Giżycku, który jest dyrektorem Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Giżycku. Państwowego powiatowego inspektora sanitarnego powołuje i odwołuje państwowy wojewódzki inspektor sanitarny po zasięgnieciu opinii wojewody właściwego  ze względu na siedzibę państwowego powiatowego inspektora sanitarnego. Powołanie na stanowisko państwowego inspektora sanitarnego następuje na okres 5 lat.

Powiatowa Stacja jest jednostką organizacyjną zapewniającą realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotyczących nadzoru nad warunkami:
- higieny środowiska,
- higieny pracy w zakładach pracy,
- higieny w szkołach i innych placówkach oświatowo – wychowawczych, szkołach wyższych oraz ośrodkach wypoczynku,
- zdrowotnymi żywności i żywienia – w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zdrowotnych

Do zadań Powiatowej Stacji należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i funkcji nadzorczych, w celu realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego,
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności,
3) działalność przeciwepidemiczna,
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno – sanitarnego,
5) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia,
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia,
8) prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej,   

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.01.2024 13:18 Zenon Biłyj
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biłyj Zenon
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Podstawowe informacje 1.0 19.01.2024 13:18 Zenon Biłyj

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}