W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

PODSTAWA PRAWNA:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r.  poz. 735 ze zm.).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

 

INFORMACJA O ROZPATRYWANIU SKARG I WNIOSKÓW


Skargi i wnioski dotyczące działalności Powiatowej Stacji mieszkańcy mogą składać w godzinach urzędowania 7.25-15.00 w sekretariacie PSSE w Gołdapi.

Interesanci w sprawach skarg, wniosków i interwencji przyjmowani są w godzinach urzędowania 7.25-15.00 w sekretariacie PSSE w Gołdapi.

Ponadto Dyrektor PSSE w Gołdapi przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek do godziny 15.30.

SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
  • adres wnoszącego


UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.


SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:

  • pisemnie
  • telefaxem
  • pocztą elektroniczną
  • ustnie do protokołu 

Skargi i wnioski przekazywane przez Dyrektora do właściwych komórek organizacyjnych są rejestrowane w prowadzonych przez te komórki rejestrach skarg, interwencji i wniosków. Rozpatrywanie i merytoryczne załatwiania skarg, interwencji i wniosków należy do komórek organizacyjnych właściwych ze względu na przedmiot sprawy na zasadach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego.

Skargi i wnioski dotyczące Dyrektora PSSE w Gołdapi sekretariat Dyrektora po zarejestrowaniu przesyła do rozpatrzenia Warmińsko-Mazurskiemu państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu.


TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.

TRYB ODWOŁAWCZY:

  1. Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
    W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi może podtrzymać swoje stanowisko.
  3. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

 

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.

 

UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

 

Materiały

Klauzula​_informacyjna - skargi i wnioski
Klauzula​_informacyjna​_-​_skargi​_i​_wnioski.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.11.2022 11:46 Tomasz Mikielski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Grażyna Mentel
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 2.0 15.12.2022 08:23 Dominika Snarska - Bujnowska
Skargi i wnioski 1.0 09.11.2022 11:46 Tomasz Mikielski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}