Skargi i wnioski
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
INFORMACJA O ROZPATRYWANIU SKARG I WNIOSKÓW
Skargi i wnioski dotyczące działalności Powiatowej Stacji mieszkańcy mogą składać w godzinach urzędowania 7.25-15.00 w sekretariacie PSSE w Gołdapi.
Interesanci w sprawach skarg, wniosków i interwencji przyjmowani są w godzinach urzędowania 7.25-15.00 w sekretariacie PSSE w Gołdapi.
Ponadto Dyrektor PSSE w Gołdapi przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek do godziny 15.30.
SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
- adres wnoszącego
UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:
- pisemnie
- telefaxem
- pocztą elektroniczną
- ustnie do protokołu
Skargi i wnioski przekazywane przez Dyrektora do właściwych komórek organizacyjnych są rejestrowane w prowadzonych przez te komórki rejestrach skarg, interwencji i wniosków. Rozpatrywanie i merytoryczne załatwiania skarg, interwencji i wniosków należy do komórek organizacyjnych właściwych ze względu na przedmiot sprawy na zasadach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego.
Skargi i wnioski dotyczące Dyrektora PSSE w Gołdapi sekretariat Dyrektora po zarejestrowaniu przesyła do rozpatrzenia Warmińsko-Mazurskiemu państwowemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu.
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi może podtrzymać swoje stanowisko. - Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Materiały
Klauzula_informacyjna - skargi i wnioskiKlauzula_informacyjna_-_skargi_i_wnioski.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 09.11.2022 11:46 Tomasz Mikielski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Grażyna Mentel
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 2.0 | 15.12.2022 08:23 Dominika Snarska - Bujnowska |
Skargi i wnioski | 1.0 | 09.11.2022 11:46 Tomasz Mikielski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP