W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

ZAŁATWIANIE SPRAW

W postępowaniu przed organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego(k.p.a.)

Załatwianie sprawy bez zbędnej zwłoki - załatwiane są sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi.Warunkiem niezwłocznego załatwienia sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. Przed złożeniem wniosku w określonej sprawie należy zatem dowiedzieć się, jakie dokumenty i w jakiej formie (np. oryginały, kopie, kopie poświadczone notarialnie) będą musiały być złożone razem z tym wnioskiem. Szczegółowej informacji na ten temat można zasięgnąć od pracownika zajmującego się załatwianiem danego rodzaju spraw.

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcyod dnia wszczęcia postępowania, natomiast w postępowaniu odwoławczym w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

  • Do terminów załatwienia sprawy, nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach do dokonania określonych czynności (np. czasu na usunięcie przez stronę braków podania -art. 64 § 2 k.p.a.), okresów zawieszenia postępowania oraz opóźnień spowodowanych z winy strony (np. niedostarczenie przez stronę dokumentu w wyznaczonym przez organ terminie).
  • Organ, który nie załatwił sprawy w terminie, obowiązany jest zawiadomić o tym strony, podając przyczyny zwłoki oraz wskazując nowy terminu załatwienia sprawy (art.36 § 1 i 2 k.p.a.).
  • Na niezałatwienie sprawy w terminie, stronie służy prawo wniesienia ponaglenia wraz z uzasadnieniemdo Warmińsko-Mazurskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnegona podstawieart. 37 k.p.a.

Podania

  • Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez skrzynkę podawczą PSSE w Iławie. Nie wymienia się telefonujako środka łączności przy wnoszeniu podań z uwagi na brakmożliwości identyfikacji osoby wnoszącej je w ten sposób.
  • Podanie powinno zawierać co najmniej: wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie, podpis oraz odpowiadać innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
  • Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził.
  • Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

a) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, lub uwierzytelnione w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej,

b) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru,

c) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

  • Podanie w formie pisma może być doręczone osobiścielub za pośrednictwem poczty,
  • Wnoszący podanie ma prawo żądać potwierdzenia wniesienia przez adnotację na kopii lub osobnym poświadczeniem.
{"register":{"columns":[]}}