Technika sporządzania pism i prośby o interwencję przeprowadzonej przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Iławie
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Iławie informuje, że zgodnie z treścią art. 63 § 1 k.p.a podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia,) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania zaś utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania. Bez rozpoznania pozostawia się również podania w których nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możliwości ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych o czym stanowi treść art. 64 § 1 k.p.a. Z podobną sytuacją mamy do czynienia w sytuacji skarg. Jakkolwiek tu co prawda prawodawca przewidział możliwość wnoszenia skarg zwykłą wiadomością e-mail na co wskazuje expressis verbis treść § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków – Dz. U. 2002r, nr 5 poz. 46), tym nie mniej skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania czym nie nadaje się biegu sprawie.