W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania "Czy wiesz, że..."

na zielonym tle biały napis HIV przenosi się wyłącznie z człowieka na człowieka

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kamiennej Górze  informuje, że Krajowe Centrum ds. AIDS w dniach: 16-30 czerwca 2021 r. planuje przeprowadzenie kolejnej edycji działań edukacyjno-informacyjnych pod hasłem „Czy wiesz, że…”, będących kontynuacją kampanii profilaktycznej HIV/AIDS z 2020 r.

 

Kampania została przygotowana w oparciu o wyniki badań społecznych dotyczących wiedzy na temat HIV/AIDS w naszym kraju oraz informacje przekazane przez konsultantów z Poradni Internetowej HIV/AIDS oraz z Telefonu Zaufania HIV/ AIDS.

Otrzymując na bieżąco sygnały o systematycznym spadku poziomu wiedzy, w Centrum powstał pomysł na przygotowanie kampanii edukacyjnej z podstawowym przekazem, w której najczęściej powielane mity i przesądy zostają wyjaśnione jasnym i zrozumiałym językiem, połączonym z równie prostą formą graficzną.

  1. Cele kampanii:
  1. Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara😊
  • HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
  • Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.
  1. Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:
  • Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
  • Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/  
  1. Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:

 

  1. Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:
  • 18 - 34 lata
  • 35 – 49 lat

Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca zamieszkania.

Grupą docelową kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia  są włączone do  Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce”, mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.

Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.

 

  1. Zaplanowane działania:
  1. Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m, umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:
  • termin: 16-30.06.2021 r.
  • liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego).

 

  1. Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.

 

  1. Materiały graficzne:
  1. 5 plakatów informacyjno-edukacyjnych – w załączeniu.

 

Materiały

plakaty akcji Czy wiesz, że...
2021​_czy​_wiesz.zip 1.90MB