W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania Safe2Eat 2025: Budowanie zaufania konsumentów do bezpieczeństwa żywności w UE

Grafika. Górna połowa, na białym tle niebieskie logo Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności . Pod nim produkty spożywcze: cytryna, papryka, szparagi, jagody, łosoś, brokuły, brukselka, por, granat, ogórki, marchewka, awokado

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) wraz we współpracy z partnerami z całej Europy organizuje kampanię Safe2Eat 2025. 

Realizowana już przez pięć lat kampania ma na celu dostarczenie konsumentom przystępnych i opartych na wiedzy naukowej informacji oraz wskazówek dotyczących bezpieczeństwa żywności, aby pomóc im w dokonywaniu świadomych wyborów dotyczących własnego odżywiania.  

 

Co nowego w kampanii w 2025 roku? 

  • Rozszerzenie zasięgu na 23 kraje, w tym pięć nowych krajów biorących udział w działaniach, zwiększanie zasięgu działań i zaangażowania w całej Europie. 

  • Zwrócenie uwagi na kluczowe obawy konsumentów dotyczące bezpieczeństwa żywności, takie jak rola nauki w zapewnianiu bezpieczeństwa żywności, znaczenie czytelnego oznaczania produktów oraz korzyści płynące z ograniczenia marnowania żywności. 

  • Zwiększenie dostępności informacji na temat bezpieczeństwa żywności dzięki nowym i łatwym do zrozumienia materiałom dostosowanym do różnych grup demograficznych i kontekstów kulturowych. 

Weź udział w kampanii: 

Przez cały rok w całej Unii Europejskiej oraz w poszczególnych państwach będą realizowane różnorodne działania w ramach kampanii Safe2Eat. Oficjalna strona internetowa kampanii wraz z materiałami edukacyjnymi: https://www.efsa.europa.eu/en/safe2eat 

{"register":{"columns":[]}}