W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

31 maja - ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ TYTONIU

31 maja - ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ TYTONIU

Dzień ten został ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) w 1987 roku w celu zwrócenia uwagi na globalną epidemię palenia tytoniu oraz promowanie skutecznych działań mających na celu jej zapobieganiu.

Tegoroczne hasło przyświecające kampanii WHO brzmi:

 „Zdemaskować atrakcyjność: ujawnienie taktyk przemysłu tytoniowego i nikotynowego”

Kampania koncentruje się na ujawnieniu strategii stosowanych przez przemysł tytoniowy

i nikotynowy w celu uczynienia swoich szkodliwych produktów atrakcyjnymi, szczególnie dla

dzieci i młodzieży.

Obejmują one m.in.:

dodawanie smaków i substancji poprawiających smak oraz maskujących szkodliwość

produktów.

 Aromaty można znaleźć w wielu produktach nikotynowych i tytoniowych.

W sprzedaży istnieje około 16 000 unikalnych aromatów, które są często wymieniane jako główny powód sięgania po produkty tytoniowe i zawierające nikotynę. Nikotyna i produkty tytoniowe są silnie uzależniające i zaprojektowane tak, aby podtrzymywać używanie, wciągając użytkowników w cykl uzależnienia. Dodatki maskują ostrość tytoniu, ułatwiając rozpoczęcie palenia i utrudniając jego rzucenie.

• atrakcyjne opakowania i design przyciągające uwagę młodych konsumentów.

Przemysł tytoniowy i nikotynowy stosuje podstępne strategie, aby ich szkodliwe produkty były atrakcyjne, zwłaszcza dla młodych ludzi. Szacuje się, że na całym świecie około 37 milionów dzieci w wieku 13–15 lat używa tytoniu. W wielu krajach wskaźnik używania papierosów elektronicznych wśród młodzieży przewyższa wskaźnik używania papierosów tradycyjnych wśród dorosłych.

marketing cyfrowy wykorzystujący media społecznościowe i influencerów do promowania

produktów.

Treści marketingowe promujące e-papierosy, woreczki nikotynowe i produkty tytoniowe do podgrzewania zostały wyświetlone ponad 3,4 miliarda razy w mediach społecznościowych.

 Usunięcie atrakcyjności tych produktów poprzez surowsze przepisy jest niezbędne do ochrony obecnych i przyszłych pokoleń przed ich szkodami. Nie pozwólmy, aby przemysł tytoniowy
i nikotynowy oszukiwał ludzi.

Stańmy razem i powiedzmy to jasno: koniec ze sztuczkami, koniec z pułapkami

Materiały

Plakat Światowy Dzień bez Tytoniu
plakat​_A4​_-​_Swiatowy​_Dzien​_bez​_Tytoniu.pdf 1.82MB
Broszura dla ucznia
A5​_broszura​_uczniowie.pdf 1.66MB
Broszura dla rodzica
A5​_broszura​_rodzice.pdf 2.01MB
Broszura dla nauczycieli
A5​_broszura​_nauczyciele.pdf 2.08MB
{"register":{"columns":[]}}