Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
21.05.2025
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
· drogą pocztową na adres: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Leżajsku, ul. Mickiewicza 71, 37-300 Leżajsk,
· wysyłając informację e-mail na adres: sekretariat.psse.lezajsk@sanepid.gov.pl,
· osobiście w siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Leżajsku, w godzinach urzędowania.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. poz. 848, z późn. zm.), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej jest realizowane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zostanie zapewniona dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Odmawia się zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeżeli nie jest się w stanie zapewnić dostępności, powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku skargę. Do rozpatrywania skargi
w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, z późn. zm.).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej tego podmiotu.
Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Żądanie powinno być zrealizowane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, PPIS w Nisku niezwłocznie informuje o tym wnioskodawcę i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Leżajsku niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowejwniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-wzor.docx 0.02MB Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-architektonicznej-lub-informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.03MB
- Pierwsza publikacja:
- 23.05.2025 09:51 Eugeniusz Mierzwa
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Bogusław Federkiewicz
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej | 2.0 | 23.05.2025 10:06 Eugeniusz Mierzwa |
| Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej | 1.0 | 23.05.2025 09:51 Eugeniusz Mierzwa |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP