W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień Bez Tytoniu

W tym roku WHO rozpoczyna kampanię anty-marketingową w odpowiedzi na systematyczne, agresywne i trwałe taktyki branży tytoniowej i pokrewnej dla nowej generacji użytkowników.

Globalna kampania obali mit i ujawni przebiegłą taktykę stosowaną przez te branże. Zapewni młodym ludziom wiedzę niezbędną do łatwego wykrywania manipulacji w branży i wyposaży ich w narzędzia do odrzucenia takiej taktyki, umożliwiając tym samym młodym ludziom przeciwstawienie się im.

WHO wzywa wszystkich młodych ludzi do przyłączenia się do walki o pokolenie wolne od tytoniu. Ta kampania wzmocni pracę WHO we wspieraniu wdrażania na szczeblu krajowym skutecznych interwencji politycznych w celu zmniejszenia popytu na tytoń i ochrony przed taktykami przemysłu w celu podważenia globalnych i krajowych wysiłków na rzecz wdrażania opartych na dowodach polityk kontroli produktów tytoniowych.

 

Kluczowe informacje:


Produkty tytoniowe zabijają co roku ponad 8 milionów ludzi. Przemysł tytoniowy i pokrewne muszą stale znajdować nowych konsumentów, którzy zastąpią tych, które zabijają ich produkty, aby utrzymać przychody.

Firmy tytoniowe wydały ponad 9 miliardów USD na marketing i reklamę, a świat stracił 8 milionów istnień ludzkich z przyczyn związanych z używaniem tytoniu i narażeniem na bierne palenie.

Taktyki sprzedaży tytoniu i powiązanych gałęzi przemysłu dla dzieci i młodzieży obejmują:

  • Ponad 15 000 smaków, z których większość przyciąga dzieci i młodzież
  • Wpływowi na media społecznościowe i marketing
  • Sponsorowane wydarzenia i imprezy
  • Stypendia szkolne
  • Eleganckie, seksowne wzory
  • Lokowanie produktu w mediach rozrywkowych
  • Darmowe próbki produktów
  • Papierosy z jednym patyczkiem sprawiają, że uzależnienie jest tańsze
  • Sprzedaż produktów na poziomie oczu dla dzieci
  • Lokowanie produktu i reklama w pobliżu szkół

Chcemy stworzyć pokolenie wolne od tytoniu i wtórnego dymu oraz śmierci i chorób, które powodują.

  • Uwolnij się od manipulacji wyrobami tytoniowymi i pokrewnymi branżami, zdobywając wiedzę na temat ich taktyki i szkód wyrządzonych przez ich produkty.
  • Używanie tytoniu jest odpowiedzialne za 25% wszystkich zgonów z powodu raka na całym świecie. Stosowanie nikotyny i wyrobów tytoniowych zwiększa ryzyko raka, chorób układu krążenia i płuc.
  • Ponad milion ludzi umiera każdego roku na skutek biernego palenia.
  • Dzieci i młodzież używające e-papierosów przynajmniej dwukrotnie zwiększają szansę na palenie papierosów w późniejszym życiu.
  • Używanie papierosów elektronicznych zwiększa ryzyko chorób serca i chorób płuc.
  • Nikotyna zawarta w e-papierosach jest bardzo uzależniającym lekiem i może uszkodzić rozwijający się mózg dziecka.
  • Palenie sziszy jest tak samo szkodliwe, jak inne formy używania tytoniu.
  • Bezdymny nie oznacza, że ​​jest nieszkodliwy.
  • Palenie jest drogie, a płacisz za to swoim wyglądem i zdrowiem. Powoduje nieświeży oddech, żółte zęby, pomarszczoną skórę, niezdrowe płuca i słaby układ odpornościowy.
  • Dym Shisha jest toksyczny. Zawiera substancje, które powodują raka.
  • Tytoń do żucia może powodować raka jamy ustnej, utratę zębów, brązowe zęby, białe plamy i choroby dziąseł.
  • Zachęcamy wszystkich do edukacji, szerzenia świadomości i tworzenia pokolenia wolnego od tytoniu.
  • Firmy tytoniowe bombardują dzieci i młodzież przekazami z mediów społecznościowych, które oglądano ponad 25 miliardów razy. Za tego rodzaju zasięg mediów społecznościowych można umrzeć.

 

https://www.who.int/news-room/campaigns/world-no-tobacco-day/world-no-tobacco-day-2020

{"register":{"columns":[]}}