W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania profilaktyczna HIV/AIDS pod hasłem „Czy wiesz, że…”

16.06.2021

Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które nie zdają sobie sprawy z realnej możliwości zakażenia i traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, który ich bezpośrednio nie dotyczy.

HIV/AIDS z 2020 r. Czy wiesz, że…

Szanowni Państwo,

 

Krajowe Centrum ds. AIDS informuje, że w dniach: 16-30 czerwca 2021r. kontynuować będzie kampanię profilaktyczną HIV/AIDS z 2020 r. pod hasłem „Czy wiesz, że…”.

Kampania została przygotowana w oparciu o badania, które dowodzą systematycznego spadku poziomu wiedzy w zakresie profilaktyki HIV/AIDS. W związku z tym opracowano przekaz edukacyjny, który obala i demaskuje najczęstsze mity i przesądy w formie prostej  i przystępnej, w której zostają one wyjaśnione jasnym i zrozumiałym językiem, połączonym  z równie prostą formą graficzną.

Cele kampanii:

  1. Podniesienie poziomu wiedzy i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych chorób przenoszonych drogą płciową (STIs):
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara.
  • HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
  • Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.
  1. Zwiększenie wśród grupy docelowej informacji o dostępności szybkiej diagnostyki:
  • Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
  • Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym  z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/.  
  1. Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc:

 

  1. Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:
  • 18 - 34 lata
  • 35 – 49 lat

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}