W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zakres czynności

Zakres działania Sekcji Higieny Dzieci i Młodzieży

 

Do zadań Sekcji HDiM należy prowadzenie bieżącego nadzoru nad:

  • warunkami higienicznymi i zdrowotnymi w szkołach i innych placówkach oświatowych, wychowawczych, opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat oraz w szkołach wyższych;
  • warunkami higienicznymi i zdrowotnymi wypoczynku zimowego i letniego dzieci
    i młodzieży;
  • higieną pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, szkołach wyższych oraz w ośrodkach wypoczynku;
  • higieną procesów nauczania poprzez ocenianie rozkładów zajęć lekcyjnych;
  • ergonomią stanowisk pracy uczniów i dzieci w wieku przedszkolnym poprzez ocenianie dostosowania mebli szkolnych i przedszkolnych do wzrostu dziecka;
  • warunkami higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami
  • rozpatrywanie skarg i wniosków;
  • współpraca z instytucjami, organami administracji publicznej w zakresie zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dzieci w placówkach oświatowych, wychowawczych i opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat;
  • opracowywanie sprawozdań, ocen i informacji w zakresie higieny dzieci i młodzieży;
  • udział w pracach problemowych i badaniach w zakresie higieny dzieci i młodzieży poprzez kontrole przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne
    i zdrowotne, dotyczących higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, higieny procesów nauczania oraz wypoczynku, utrzymania należytego stanu higienicznego nieruchomości a w szczególności:

- wyposażenia budynku

- pomieszczeń dla dzieci/młodzieży

- warunków do prowadzenia zajęć rekreacyjnych/sportowych

- systemu pierwszej pomocy i profilaktycznej opieki zdrowotnej nad   dziećmi/młodzieżą

            - dożywiania dzieci/młodzieży

{"register":{"columns":[]}}