W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zakres czynności

Do zakresu działania Sekcji Higieny Pracy i Nadzoru nad Chemikaliami należy w szczególności:

  1. sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
  2. prowadzenie kontroli w zakresie warunków higienicznych i zdrowotnych środowiska pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, a dotyczącymi substancji i preparatów niebezpiecznych, prekursorów narkotykowych, substancji i preparatów o działaniu rakotwórczym lub mutagennym, czynników biologicznych, produktów biobójczych, środków ochrony roślin, detergentów,
  3. prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego chorób zawodowych,
  4. administrowanie bazą danych w zakresie chorób zawodowych z terenu działania Powiatowej Stacji oraz bazą danych dotyczących substancji, preparatów lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym,  
  5. identyfikacja czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy,
  6. zapobieganie i eliminowanie negatywnego dla zdrowia wpływu czynników chemicznych, fizycznych i biologicznych występujących w środowisku pracy,
  7. nadzorowanie zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii
  8. współpraca z Państwową Inspekcją Pracy, Inspekcją Weterynaryjną i innymi inspekcjami, Policją, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy i zakładami opieki zdrowotnej sprawującymi opiekę profilaktyczną nad pracownikami,
  9. przygotowywanie harmonogramów kontroli, sporządzanie sprawozdań okresowych i wydawanie ocen,
  10. rozpatrywanie interwencji dotyczących spraw związanych z warunkami zdrowotnymi w środowisku pracy,
  11. prowadzenie dokumentacji dotyczącej merytorycznej działalności Stanowiska,
  12. prowadzenie postępowania administracyjnego w ramach sprawowanego nadzoru.
{"register":{"columns":[]}}