W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania Sekcji Higieny Pracy

  1. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących warunków zdrowotnych środowiska pracy, z uwzględnieniem oceny narażenia zawodowego pracowników na działanie czynników szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy.
  2. Sprawowanie nadzoru nad zakładami pracy stosującymi w działalności zawodowej substancje chemiczne, ich mieszaniny, czynniki lub procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym, mutagennym lub reprotoksycznym.
  3. Nadzór nad przepisami dotyczącymi szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia oraz ochrony zdrowia pracowników.
  4. Kontrole nad przestrzeganiem przepisów dotyczących substancji chemicznych i ich mieszanin.
  5. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej.
  6. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących prekursorów narkotyków kategorii 2 i kategorii 3.
  7. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących detergentów.
  8. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących produktów kosmetycznych.
  9. Sprawowanie nadzoru nad zakazem wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
  10. Kontrola przestrzegania przepisów o mikroorganizmach i organizmach genetycznie zmodyfikowanych w zakresie warunków dotyczących higieny pracy w zakładach inżynierii genetycznej.
  11. Przeprowadzanie działań edukacyjno-informacyjnych w ramach kontroli w zakładach pracy.
  12. Prowadzenie postępowania w sprawie chorób zawodowych:
  • prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych w sprawie chorób zawodowych;
  • sporządzanie ocen narażenia zawodowego w związku z podejrzeniem choroby zawodowej;
  • przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji o stwierdzaniu choroby zawodowej lub o braku podstaw do jej stwierdzenia;
  • przygotowanie projektów decyzji rozstrzygającej o stwierdzeniu choroby zawodowej lub decyzji o braku podstaw do jej stwierdzenia;
  • prowadzenie wymaganych rejestrów w tym zakresie.
{"register":{"columns":[]}}