W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Higiena Pracy

Zadania Sekcji Higieny Pracy

Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy, poprzez:

  1. Kontrolę warunków zdrowotnych środowiska pracy w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy;
  2. Prowadzenie postępowania w sprawie chorób zawodowych;
    • prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych w sprawie chorób zawodowych;
    • sporządzanie ocen narażenia zawodowego w związku z podejrzeniem choroby zawodowej;
    • przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji o stwierdzaniu choroby zawodowej lub o braku podstaw do jej stwierdzenia;
    • wydawania decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub decyzji o braku podstaw do jej stwierdzenia;
  3. Kontrolę zakładów pracy stosujących w działalności zawodowej substancji chemicznych, ich mieszanin, czynniki lub procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym lub mutagennym;
  4. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących substancji chemicznych i ich mieszanin, zarówno krajowych jak i unijnych (rozporządzenie REACH, CLP);
  5. Kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących obrotu produktami biobójczymi i zawartych w nich substancji czynnych oraz ich stosowanie w działalności zawodowej;
  6. Nadzór nad obrotem prekursorami narkotyków kategorii 2 i 3;
  7. Kontrolę przestrzegania zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych;
  8. Kontrolę stanowisk pracy, na których pracownicy narażeni są na szkodliwe czynniki biologiczne;
  9. Kontrolę przestrzegania wymagań określonych w przepisach o zawartości niektórych substancji w dymie papierosowym.
{"register":{"columns":[]}}