W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Sprawy pozostające w zakresie właściwości Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (PPIS) w Olsztynie, są przyjmowane i załatwiane na zasadach opisanych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).

  1. Wnioski, podania, odwołania, zażalenia itp. składa się w przewidzianych prawem formach tj. pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57 z późn. zm.).
  1. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych, dotyczących danych kategorii spraw. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół  również przez pracownika, który go sporządził.
  1. PPIS w Olsztynie załatwia sprawy niezwłocznie, przy czym jeśli w danej sprawie konieczne jest przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego (np. weryfikacja dokumentów, kontrola sanitarna), załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie podstawowym lub w terminie wskazanym w przepisach szczególnych, PPIS w Olsztynie zawiadamia strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.10.2022 12:54 Kamila Rucińska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kamila Rucińska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Przyjmowanie i załatwianie spraw 3.0 12.09.2023 13:25 Kamila Rucińska
Przyjmowanie i załatwianie spraw 2.0 12.09.2023 12:35 Kamila Rucińska
Przyjmowanie i załatwianie spraw 1.0 26.10.2022 12:54 Kamila Rucińska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}