W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi, wnioski, petycje

 

Skargi i wnioski

Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Piszu  przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach urzędowania oraz poniedziałki do godziny 15.30.

Skargi i wnioski można składać w sekretariacie PSSE Pisz przy ul. Warszawska 5
 od poniedziałku do piątku  w godz. 7.30 – 15.05

Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym
w Piszu, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Warmińsko-Mazurskiego Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, 10-561 Olsztyn, ul. Żołnierska 16.

 SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:

  •  imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
  • adres wnoszącego

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.

SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:

  • pisemnie
  • telefaxem
  • pocztą elektroniczną
  • ustnie do protokołu (osobiście)  

Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piszu są rejestrowane w Rejestrze skarg i wniosków, a rozpatrywane wg decyzji PPIS w Piszu przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).

TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:

Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Piszu załatwia bez zbędnej zwłoki, jednak gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu
2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

 

WAŻNE:
W przypadkach związanych z uwagami dotyczącymi niespełnienia wymagań higienicznych
i zdrowotnych przez podmioty podlegające nadzorowi sanitarnemu, których rozpatrzenie leży w zakresie działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej, organ przyjmuje sygnały
od interesantów jako interwencje.

  • Interwencje załatwia się w formie pisemnej.
  • Interwencje mogą być wnoszone pisemnie/ ustnie.    

W przypadku ustnego zgłoszenia interwencji, pracownik Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Piszu sporządza protokół, który ma zostać potwierdzony własnoręcznym podpisem.

Interwencje, bez potwierdzenia pisemnego są traktowane jako anonimowe i pozostawia się je bez rozpoznania, chyba ze stanowią wiarygodną informację o zagrożeniu zdrowia lub życia.

TRYB ODWOŁAWCZY:

  • Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  • Skarżący, niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
    W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Piszu może podtrzymać swoje stanowisko.
  • Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

ODWOŁANIA I ZAŻALENIA:

Odwołanie/zażalenie od/na decyzji/  postanowienie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piszu wnosi się do Warmińsko-Mazurskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego za pośrednictwem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Piszu.

Petycje

Petycje należy składać w godzinach urzędowania 7³º - 15º⁵ w sekretariacie PSSE – I piętro, pok. 10

Zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji reguluje ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195).

Zgodnie z uregulowaniami ustawy o petycjach, przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji. O uznaniu pisma za petycję decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.

Kto może złożyć petycję

Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów - w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą.

W jakiej formie można wnieść petycje

Petycję składa się w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.

Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

Co powinna zawierać petycja

Petycja powinna zawierać:

1)    oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;

2)    wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;

3)      oznaczenie adresata petycji;

4)      wskazanie przedmiotu petycji.

Petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Podmiot, o którym mowa powyżej wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.

Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego - w przypadku gdy petycja jest składana w interesie podmiotu trzeciego.

Termin załatwienia petycji

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie trzech miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji we wskazanym terminie, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o kolejne 3 miesiące. Postępowanie w sprawie petycji kończy się zawiadomieniem podmiotu wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem - w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.

Petycja wielokrotna

Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach przewiduje również instytucję tzw. „petycji wielokrotnej”.          W świetle uregulowań ww. ustawy, jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji przez podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji (petycja wielokrotna).           W takim przypadku, na stronie internetowej podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji lub urzędu go obsługującego ogłasza się okres oczekiwania na dalsze petycje nie dłuższy niż 2 miesiące, licząc od dnia ogłoszenia. Termin rozpatrzenia petycji wielokrotnej liczy się od dnia upływu okresu, o którym mowa powyżej.

W przypadku petycji wielokrotnej sposób jej załatwienia jest ogłaszany na stronie internetowej podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji lub urzędu go obsługującego. Ogłoszenie to zastępuje zawiadomienie podmiotu wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia.

Roczna  zbiorcza  informacja  o  petycjach  rozpatrzonych  przez  PPIS  w  Piszu  w  roku  2021

W 2021 r. do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Piszu nie wpłynęła żadna petycja.

 

Materiały

Podanie
Podanie.doc 0.04MB
Protokół​_ustnego​_przyjęcia​_podania​_(1)
Protokół​_ustnego​_przyjęcia​_podania​_(1).doc 0.05MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.02.2021 14:17 Agnieszka Karmowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Piszu
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi, wnioski, petycje 4.0 11.10.2022 12:43 Agnieszka Karmowska
Skargi, wnioski, petycje 3.0 20.07.2022 19:47 Agnieszka Karmowska
Skargi, wnioski, petycje 2.0 27.04.2022 10:40 Agnieszka Karmowska
Skargi, wnioski, petycje 1.0 17.02.2021 14:17 Agnieszka Karmowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}