W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania Sekcji

Zadania stanowiska pracy ds. Higieny Komunalnej:

  1. Sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego nad obiektami użyteczności publicznej
    • podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
    • domami pomocy społecznej,
    • zakładami fryzjerskimi i kosmetycznymi, zakładami odnowy biologicznej, tatuażu, solariami,
    • obiektami i środkami transportu publicznego (m.in. dworcami autobusowymi, dworcami i stacjami kolejowymi, pociągami, autobusami, tramwajami itp.),
    • obiektami świadczącymi usługi hotelarskie, turystyczne,
    • noclegowniami dla osób bezdomnych,
    • ustępami publicznymi,
    • terenami rekreacyjnymi,
    • innymi obiektami użyteczności publicznej: aptekami, pralniami i maglami, obiektami kulturalnymi, obiektami sportowymi, cmentarzami, zakładami pogrzebowymi, stacjami paliw, itp.
  2. Koordynacja prac związanych ze sprawowaniem nadzoru nad warunkami higieny środowiska, a zwłaszcza nad:
    • wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi,
    • wodą w kąpieliskach oraz miejscach zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli,
    • wodą w basenach kąpielowych.
  3. Opiniowanie warunków organizacji imprez masowych
  4. Wydawanie zezwoleń na ekshumację
  5. Opiniowanie regulaminów utrzymania czystości i porządku na terenie gmin.
  6. Pobieranie próbek wody do badań laboratoryjnych.
  7. Sprawdzanie i wydawanie opinii dla środków transportu publicznego oraz zakładów pogrzebowych.
{"register":{"columns":[]}}