W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania #Safe2EatEU

plakat kampani efsa, logo napis efsa , flaga unii europejskiej napis eupean food safety authority

Główny Inspektorat Sanitarny wraz z Europejskim Urzędem ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) i jego krajowymi partnerami w całej Europie, rozpoczynają tegoroczną edycję kampanii, charakteryzującą się jeszcze szerszym zasięgiem i zapewnianiem konsumentom jasnych, opartych na nauce informacji na temat bezpieczeństwa żywności. W tym roku kampania obejmuje 23 kraje, w porównaniu z 18 w 2024 roku, co stanowi istotny kamień milowy w realizacji jej kluczowego celu, jakim jest pomoc większej liczbie mieszkańców i mieszkanek Europy w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych.

Opierając się na zeszłorocznych osiągnięciach, w 2025 roku organizatorzy kampanii #Safe2Eat mają na celu poszerzenie jej oddziaływania poprzez:

• Rozszerzenie zasięgu na 23 kraje, w tym pięć nowych krajów biorących udział w działaniach, zwiększanie zasięgu działań i zaangażowania w całej Europie.

• Zwrócenie uwagi na kluczowe obawy konsumentów dotyczące bezpieczeństwa żywności, takie jak rola nauki w zapewnianiu bezpieczeństwa żywności, znaczenie czytelnego oznaczania produktów oraz korzyści płynące z ograniczenia marnowania żywności.

• Zwiększenie dostępności informacji na temat bezpieczeństwa żywności dzięki nowym i łatwym do zrozumienia materiałom dostosowanym do różnych grup demograficznych i kontekstów kulturowych.

 

Więcej na stronie:

Safe2Eat | EFSA

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}