W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania poszczególnych sekcji

Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rypinie będący Dyrektorem Powiatowej Stacji, zwany dalej Dyrektorem. W czasie nieobecności Dyrektora, działalnością Powiatowej Stacji kieruje pracownik upoważniony przez Dyrektora. Pracą komórek organizacyjnych kierują ich kierownicy i koordynatorzy. Kierownicy, koordynatorzy komórek oraz pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy podlegają bezpośrednio Dyrektorowi.

 

Zadaniem Oddziału Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej jest:

1) sprawowanie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego polegającego na kontroli przestrzegania przepisów sanitarnych określających wymagania higieniczne i zdrowotne w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych;
2) zapobieganie powstawaniu chorób, w tym zakaźnych i zawodowych;
3) kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych;
4) wykonywanie zadań związanych z realizacją planów w układzie zadaniowym w ramach budżetu zadaniowego.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego jest w szczególności:

1) uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
2) wydawanie opinii co do potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko;
3) opiniowanie warunków do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanych przedsięwzięć;
4) uzgadnianie lub opiniowanie dokumentacji projektowej pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych dotyczących budowy i zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych;
5) kontrolowanie obiektów budowlanych będących w trakcie realizacji;
6) uczestniczenie w dopuszczeniu do użytku obiektów budowlanych;
7) nadzór nad pracą rzeczoznawców ds. sanitarno-higienicznych realizowany w ramach przeprowadzanych kontroli obiektów;
8) uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
9) wydawanie opinii w sprawie bezpieczeństwa sanitarno – higienicznego dla imprez masowych;
10) wydawanie opinii w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą.

Zadaniem Sekcji Nadzoru Przeciwepidemicznego jest w szczególności:
  1. nadzór nad podmiotami leczniczymi wykonującymi działalność leczniczą w zakresie stosowania procedur zapewniających ochronę przed zakażeniami;
  2. nadzór nad uodpornieniem populacji poprzez realizację obowiązkowych szczepień ochronnych;
  3. gromadzenie, weryfikowanie oraz rejestrowanie danych epidemiologicznych dotyczących zakażeń i chorób zakaźnych;
  4. monitorowanie występowania schorzeń i zakażeń alarmowych oraz innych zdarzeń stanowiących zagrożenie dla zdrowia publicznego;
  5. prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych, opracowywanie ognisk epidemicznych
    i podejmowanie działań przeciwepidemicznych;
  6. dokonywanie analiz i ocen sytuacji epidemiologicznej powiatu poprzez interpretację danych o zachorowaniach, zgonach oraz biologicznych czynnikach chorobotwórczych;
  7. współpraca z inspekcją weterynaryjną w ramach prowadzonego monitoringu zoonoz;
  8. przygotowywanie projektów decyzji w związku z naruszeniem przepisów w zakresie zapobiegania oraz zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
  9. prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych w zakresie profilaktyki i zwalczania chorób zakaźnych.
Zadaniem Sekcji Nadzoru nad Bezpieczeństwem Żywnośi i Żywienia jest w szczególności:

1) nadzór nad warunkami produkcji, transportu, przechowywania i sprzedaży żywności oraz warunkami żywienia zbiorowego;
2) nadzór nad warunkami zdrowotnymi produkcji i obrotu materiałami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością;
3) nadzór nad jakością zdrowotna żywności;
4) realizacja zadań w ramach Systemu Wczesnego Ostrzegania o Produktach Niebezpiecznych RASFF;
5) monitorowanie powiadomień RASFF, ukazujących się na portalu RASFF WINDOW;
6) prowadzenie bazy danych obiektów (system bezpieczeństwa obiektów SBŻ II);
7) pobór próbek środków spożywczych oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością do badań w Zintegrowanym Systemie Badania Żywności;
8) ocena jakości zdrowotnej próbek żywności krajowej i importowanej, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością;
9) prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych w ogniskach zatruć i zakażeń pokarmowych;
10) przygotowanie projektów decyzji w związku ze stwierdzeniem naruszenia warunków higienicznych i zdrowotnych w obiektach produkcji i obrotu żywnością, materiałami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością oraz warunkami żywienia zbiorowego;
11) opracowywanie analiz, ocen i sprawozdań w zakresie utrzymania stanu sanitarno-technicznego zakładów produkcji i obrotu żywnością;
12) prowadzenie teoretycznej jakościowej oceny jadłospisów w zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego;
13) prowadzenie poradnictwa grzybowego;
14) wykonywanie zadań wynikających z porozumień zawartych między Państwową Inspekcją Sanitarną, a Inspekcją Weterynaryjną oraz innymi inspekcjami, organami i urzędami;
15) wykonywanie prac problemowych zlecanych przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz Głównego Inspektora Sanitarnego;
16) uczestniczenie w działaniach szkoleniowych w celu upowszechniania wiedzy o zasadach racjonalnego żywienia, promocji zdrowia, zachowania higieny i zapobiegania zatruciom pokarmowym.

 

Zadaniem Sekcji Higieny Środowiska jest w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru i monitorowanie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w tym wydawanie ocen o jakości wody oraz informowanie organów samorządowych o jakości wody w nadzorowanych urządzeniach wodociągowych;
2) sprawowanie nadzoru nad jakością wody w kąpieliskach, miejscach wykorzystywanych do kąpieli i pływalniach;
Strona 6 z 12
3) prowadzenie systemu informatycznego monitoringu jakości sanitarnej wody wraz z rejestrami odstępstw i derogacji oraz serwisu kąpieliskowego dla nadzorowanego terenu;
4) sprawowanie nadzoru nad stanem sanitarnym obiektów i urządzeń wodociągowych oraz nad materiałami i wyrobami stosowanymi w procesach uzdatniania i dystrybucji wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
5) prowadzenie nadzoru nad jakością wody ciepłej w obiektach zamieszkania zbiorowego;
6) sprawowanie nadzoru nad stanem sanitarnym obiektów użyteczności publicznej, zakładów opieki zdrowotnej i innych obiektów, w których są udzielane świadczenia zdrowotne oraz nad miejscami wypoczynku i rekreacji,
7) sprawowanie nadzoru nad prawidłowością wykonywanych ekshumacji, wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie ekshumacji oraz opinii dotyczących sprowadzania zwłok i szczątków z obcego państwa;
8) sprawowanie nadzoru nad środkami transportu, w tym komunikacji publicznej, środkami do przewozu chorych, zwłok i szczątków ludzkich;
9) prowadzenie postępowania administracyjnego w przypadku naruszenia przepisów sanitarno-higienicznych w nadzorowanych obiektach oraz nie spełnienia wymagań higienicznych i zdrowotnych jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w kąpieliskach i pływalniach;
10) wydawanie opinii sanitarnych o pomieszczeniach i urządzeniach obiektów, w których udzielane są świadczenia zdrowotne oraz obiektów użyteczności publicznej;
11) sporządzanie ocen, analiz, raportów i informacji o stanie sanitarnym obiektów użyteczności publicznej, zakładów opieki zdrowotnej, środków transportu oraz jakości wody przeznaczonej do spożycia, w kąpieliskach i basenach;
12) załatwianie interwencji oraz udzielanie informacji klientom w zakresie środowiska komunalnego;
13) realizowanie zadań i prac problemowych w zakresie higieny środowiska na polecenie Głównego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego;
14) współpraca z innymi służbami, inspekcjami, organami samorządu terytorialnego w zakresie higieny środowiska oraz obiektów użyteczności publicznej.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Nadzoru Nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy jest w szczególności:

1) nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, a w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych;
2) nadzór nad stanem zdrowia pracowników zawodowo narażonych na substancje, mieszaniny, czynniki lub procesy o działaniu rakotwórczym lub mutagennym;
3) nadzór nad realizacją wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu substancji chemicznych w ich postaci własnej, jako składników mieszanin lub w wyrobach;
4) nadzór nad realizacją wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i detergentów;
5) nadzór nad gospodarką substancjami i mieszaninami chemicznymi i substancjami uznanymi za prekursory narkotyków kategorii 2 i 3;
6) prowadzenie postępowania w sprawach zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych;
Strona 7 z 12
7) podejmowanie działań w ramach systemu RAPEX dotyczących produktów kosmetycznych;
8) nadzór nad dokumentacją pracodawców pod kątem aktualności zaświadczeń lekarskich o zdolności do pracy zatrudnionych pracowników;
9) sporządzanie opracowań dotyczących oceny stanu higieniczno-sanitarnego zakładów pracy;
10) prowadzenie ewidencji zakładów pracy, w których wymagany jest nadzór nad warunkami środowiska pracy;
11) prowadzenie postępowań wyjaśniających i przygotowywanie projektów decyzji dotyczących chorób zawodowych i naruszenia wymagań higienicznych oraz zdrowotnych w zakładach pracy;
12) prowadzenie dokumentacji i statystyki zachorowań na choroby zawodowe;
13) rejestrowanie i przetwarzanie danych dotyczących warunków pracy i zagrożeń związanych z chorobami zawodowymi;
14) udzielanie porad, informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych oraz biologicznych na zdrowie pracowników;
15) monitorowanie pojawiania się środków zastępczych, prowadzenie sprawozdawczości i sporządzanie analiz;
16) sporządzanie i przedstawianie raz w roku analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Powiatowej Stacji wraz ze stosownymi wnioskami;
17) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, bieżące informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o stwierdzonych zagrożeniach wraz z wnioskami zmierzającymi do likwidacji zagrożeń;
18) nadzór nad przestrzeganiem instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy;
19) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
20) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe a także kontrola realizacji tych wniosków;
21) doradztwo w zakresie obowiązujących przepisów i zasad bhp oraz udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą;
22) inicjowanie i rozwijanie na terenie Powiatowej Stacji różnych form popularyzacji problematyki bhp oraz ergonomii;
23) czuwanie nad przestrzeganiem w Powiatowej Stacji przepisów przeciw-pożarowych;
24) prowadzenie kontroli zabezpieczenia przeciwpożarowego w pomieszczeniach Powiatowej Stacji oraz udział w kontrolach przeprowadzonych przez organy ochrony przeciwpożarowej;
25) planowanie potrzeb w zakresie wyposażenia pomieszczeń Powiatowej Stacji w podręcznych sprzęt gaśniczy, dopilnowanie terminowej kontroli i konserwacji sprzętu;
26) prowadzenie dokumentacji dotyczącej zabezpieczenia przeciwpożarowego Powiatowej Stacji, zgłaszanie Dyrektorowi spostrzeżeń i wniosków w tym zakresie;
27) współpraca z właściwą Komendą Straży Pożarnej w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego pomieszczeń zajmowanych przez Powiatową Stację.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży jest w szczególności:

1) nadzór sanitarny nad placówkami nauczania, wychowania i wypoczynku dzieci i młodzieży;
2) nadzór sanitarny nad warunkami pobytu dzieci i młodzieży w placówkach nauczania, wychowania i wypoczynku dzieci i młodzieży;
3) nadzór sanitarny w zakresie higieny pracy ucznia i środowiska szkolnego oraz higieną procesów nauczania i wychowania w placówkach oświatowo-wychowawczych;
4) sporządzanie ocen, analiz i informacji o warunkach sanitarno-higienicznych w placówkach nauczania, wychowania i wypoczynku dzieci i młodzieży;
5) popularyzowanie wiedzy prozdrowotnej w zakresie ochrony zdrowia dzieci i młodzieży;
6) współpraca z władzami samorządowymi, instytucjami oraz organizacjami celem koordynacji działań związanych z podnoszeniem stanu sanitarnego, standardu i bezpieczeństwa w placówkach nauczania, wychowania i wypoczynku dzieci i młodzieży;
7) prowadzenie postępowania administracyjnego oraz innych spraw w zakresie działania;

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Profilaktyki Zdrowotnej jest w szczególności:

1) inicjowanie i wytyczanie kierunków przedsięwzięć zmierzających do zaznajamiania społeczeństwa z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia, popularyzowanie zasad higieny i racjonalnego żywienia, metody zapobiegania chorobom, kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań prozdrowotnych, umiejętność udzielania pierwszej pomocy, pobudzanie aktywność społeczną do działań na rzecz własnego zdrowia, w tym:
a) określa kierunki tematyczne,
b) przygotowuje i wdraża programy promujące zdrowie,
c) bada poziom wiedzy i zachowań zdrowotnych populacji ludzkich w ich środowiskach,
d) określa środowiska i zasięg ich oddziaływania,
e) ewaluuje (ocenia) efektywność realizowanych przedsięwzięć zdrowotnych,
f) wypracowuje metody i formy oddziaływania, w tym scenariusze imprez, wystaw itp.,
g) promuje (propaguje) programy prozdrowotne,
h) monitoruje przedsięwzięcia prozdrowotne,
i) poszukuje sprzymierzeńców do realizacji zadań,
j) zapewnia metodyczną pomoc dla komórek organizacyjnych powiatowej stacji w realizacji zadań oświatowo-zdrowotnych,
k) dba o systematyczny rozwój i udostępnianie bazy pomocy metodycznych i informacyjno-edukacyjnych;
2) udziela porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi;
3) udziela merytorycznej i metodycznej pomocy innym jednostkom zajmującym się oświatą zdrowotną i promocją zdrowia;
4) opracowuje powiatowe programy edukacyjne dla celów dydaktycznych;
5) prowadzi wypożyczalnię pomocy naukowych, sprzętu, literatury, filmów i opracowań metodycznych oraz podejmuje zadania związane z tworzeniem pomocy dydaktycznych, filmowych, foto- i fonograficznych dla potrzeb oświaty zdrowotnej;
6) wspiera samorządy, instytucje, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe we wdrażaniu i realizacji programów oraz innych przedsięwzięć prozdrowotnych;
7) ocenia działalność oświatowo-zdrowotnej prowadzoną przez szkoły i inne placówki oświatowo-wychowawcze oraz środki masowego przekazu, podmioty lecznicze, inne zakłady, instytucje i organizacje.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Pracowniczych jest w szczególności:

1) Obliczanie wynagrodzeń oraz innych należności pracowniczych – rozliczanie należnych podatków, zgodnie z obowiązującymi przepisami na podstawie prawidłowo prowadzonych ewidencji analitycznych;
2) Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy;
3) Opracowywanie sprawozdań dotyczących spraw pracowniczych;
4) Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
5) Prowadzenie spraw i dokumentacji związanej z przechodzeniem pracowników na emeryturę lub rentę.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Pracowniczych jest w szczególności:

1) Obliczanie wynagrodzeń oraz innych należności pracowniczych – rozliczanie należnych podatków, zgodnie z obowiązującymi przepisami na podstawie prawidłowo prowadzonych ewidencji analitycznych;
2) Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy;
3) Opracowywanie sprawozdań dotyczących spraw pracowniczych;
4) Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
5) Prowadzenie spraw i dokumentacji związanej z przechodzeniem pracowników na emeryturę lub rentę.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Administracyjnych jest w szczególności:

1) organizowanie i prowadzenie działalności administracyjno – gospodarczej, obsługa kancelaryjna oraz prowadzenie archiwum;
2) obsługa poczty elektronicznej Powiatowej Stacji;
3) prowadzenie ubezpieczeń pracowniczych (grupowych);
4) pobieranie, wydawanie oraz rozliczanie bloczków mandatowych;
5) kontrolowanie porządku i dyscypliny pracy oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy;
6) współdziałanie z Głównym Księgowym w zakresie spraw pracowniczych;
7) zapewnienie i organizowanie ochrony mienia stacji.
8) prowadzenie ewidencji upoważnień i zarządzeń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rypinie i Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Rypinie;
9) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, prowadzenie ich rejestru oraz sporządzanie i prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Powiatową Stację;
10) zaopatrywanie Powiatowej Stacji w media, materiały, aparaturę i sprzęty niezbędne do prowadzenia właściwej działalności Powiatowej Stacji, z wyłączeniem spraw w których zastosowanie znajdą przepisy dotyczące zamówień publicznych.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. ppoż. i BHP jest w szczególności:

1) Prowadzenie nadzoru nad stanem bhp i ochrony przeciwpożarowej oraz nieustanne dążenie do poprawy warunków pracy;
2) Przeprowadzanie aktualizacji oceny ryzyka zawodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami;
3) Przeprowadzenie kompleksowego przeglądu warunków pracy z udziałem powołanego Zespołu uwzględniając podczas kontroli zaopatrzenie w środki ochrony indywidualnej Strona 10 z 12 oraz odzież ochronną i obuwie robocze, sprawność i nadzór nad środkami ochrony zbiorowej, badania lekarskie, pomiary instalacji piorunochronnej; 4) Opracowanie planu poprawy warunków pracy;
5) Przeprowadzenie kontroli stanu ochrony przeciwpożarowej;
6) Przeprowadzanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej zgodnie z planem poprawy warunków pracy oraz mając na uwadze Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.07.2004r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy

Zadaniem pracownika na Stanowisku Pracy ds. Obrony Cywilnej jest w szczególności:

1) prowadzenie obowiązującej ewidencji i sprawozdawczości oraz realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Informatyka jest w szczególności:

1) wdrażanie systemów elektronicznych;
2) nadzór nad dostępem do sieci internetowej, obsługa strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowej Stacji;
3) bieżąca konserwacja i obsługa sprzętu informatycznego w Powiatowej Stacji, w tym rozwiązywanie problemów technicznych związanych ze sprzętem i oprogramowaniem informatycznym.

Zadaniem pracownika na Stanowisku Utrzymania Czystości jest w szczególności:

1) utrzymywanie w należytej czystości przydzielonych do sprzątania pomieszczeń;
2) doglądanie i uzupełnianie braków środków sanitarno-higienicznych w toaletach;
3) opróżnianie koszy na śmieci w trakcie sprzątania pomieszczeń do wskazanych zbiorczych pojemników;
4) zgłaszanie przełożonemu zauważonych awarii, uszkodzeń w urządzeniach i pomieszczeniach.

Zadaniem Samodzielnego Stanowiska Pracy - Główny Księgowy jest merytoryczny nadzór nad działalnością ekonomiczną i finansową Powiatowej Stacji, w szczególności:

1) planowanie i wykonanie budżetu Powiatowej Stacji;
2) prowadzenie rachunkowości jednostki;
3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
4) dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
5) prowadzenie kompletnej i rzetelnej dokumentacji w zakresie operacji gospodarczych i finansowych;
6) sporządzanie sprawozdań i analiz budżetowych.
7) koordynacja działalności finansowo-ekonomicznej komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji;
8) prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej i ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
9) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
10) regulowanie podatków oraz innych opłat;
11) rozliczanie kosztów delegacji służbowych;
12) ewidencja i egzekwowanie dochodów;
13) rozliczanie funduszy celowych;
14) przestrzeganie dyscypliny w zakresie gospodarki finansowej;
Strona 11 z 12
15) zapewnienie prawidłowej eksploatacji nieruchomości, gospodarki paliwowo-energetycznej, urządzeń energetycznych, chłodniczych, instalacji elektrycznej, sieci wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, urządzeń łączności, alarmowych i sygnalizacyjnych, sprzętu techniczno-gospodarczego, a w szczególności:
a) przeprowadzanie okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń w celu zapewnienia niezbędnych napraw, remontów i zabiegów konserwacyjnych,
b) ustalanie zasad, programów i planów zabiegów konserwacyjnych oraz napraw urządzeń energetycznych, chłodniczych, sanitarnych – w miarę możliwości poprzez usługi własne oraz zabezpieczenie usług wyspecjalizowanych jednostek serwisu technicznego,
c) zapewnienie niezbędnej konserwacji, przeglądów okresowych, napraw i remontów sprzętu poprzez zabezpieczenie usług wyspecjalizowanych jednostek serwisu technicznego,
d) organizowanie i kontrolowanie przeprowadzonych konserwacji, napraw i remontów oraz racjonalnego wykorzystywania zużywanych środków rzeczowych i finansowych,
e) sporządzanie projektów, planów zaopatrzenia w środki techniczne,

Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy – Radca Prawny należy:

1) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
2) informowanie Dyrektora Stacji oraz kierowników komórek organizacyjnych i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy Powiatowej Stacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania stacji oraz interpretowanie przepisów i prowadzenie szkoleń w tym zakresie;
3) informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o uchybieniach w działalności Powiatowej Stacji w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień;
4) nadzór nad prowadzeniem postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w administracji;
5) nadzór prawny nad egzekucją należności Powiatowej Stacji;
6) opiniowanie projektów decyzji, postanowień i innych rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym;
7) opiniowanie regulaminów i wzorów formularzy obowiązujących w Powiatowej Stacji;
8) opiniowanie zarządzeń Dyrektora Stacji/ PPIS;
9) opiniowanie umów z zakresu prawa cywilnego, rozwiązywania umów o pracę oraz umarzania i rozkładania na raty wierzytelności Powiatowej Stacji;
10) opracowywanie pozwów, pism procesowych oraz apelacji i innych środków zaskarżenia;
11) występowanie w charakterze pełnomocnika Powiatowej Stacji w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi;
12) opracowywanie sprawozdań, ocen i analiz.

Do zadań Specjalisty ds. Systemu Jakości należy:

1) zarządzanie systemem jakości w Powiatowej Stacji;
2) planowanie i realizacja auditów wewnętrznych;
3) planowanie i przygotowanie przeglądów systemu jakości;
4) uruchamianie i ocena działań korygujących po przeglądach systemu jakości i auditach wewnętrznych;
5) nadzór nad dokumentacją systemu jakości;
6) planowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych w zakresie systemów jakości.

 

  1.  

 

{"register":{"columns":[]}}