W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Monitoring wizyjny

W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L  19/1) (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) określanym w klauzuli dalej jako RODO informujemy, że od dnia 25 maja 2018 r. będą Pani/Panu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Słupsku.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupsku będący jednocześnie Dyrektorem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Słupsku, zwany dalej „Administratorem” Dane kontaktowe Administratora: 76-200 Słupsk ul. Piotra Skargi 8 tel. 59-8431291,
e-mail: psse.slupsk@sanepid.gov.pl

INSPEKTOR DANYCH OSOBOWYCH

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod adresem pocztowym wymienionym w pkt 1 lub adresem e-mail: iod.psse.slupsk@sanepid.gov.pl

CEL PRZETWARZANIA DANYCH

Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa mienia i osób przebywających na terenie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej Słupsku. Rejestracji i zapisowi danych na nośniku podlega tylko obraz (bez dźwięku). Miejsca monitorowane zostały oznaczone poprzez rozmieszczenie tablic informacyjnych, piktogramów o video-nadzorze. Zakresem monitoringu wizyjnego objęty jest obszar wokół siedziby Administratora, ciągi komunikacyjne budynku oraz kluczowe pomieszczenia.

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 5a Ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (t.j. Dz.U. 2023 poz. 973) oraz art. 222 § 1 Kodeksu Pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465).

ODBIORCA DANYCH OSOBOWYCH

Odbiorcą danych będą:

  1. Podmioty uprawnione do uzyskania dostępu do danych osobowych w postaci wizerunku z nagrań systemu monitoringu wizyjnego:
    • osoby upoważnione przez Administratora,
    • organy publiczne prowadzące postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia np. policji, prokuraturze, sądom, które działają na podstawie odrębnych przepisów;
  2. Podmiot przetwarzający dane osobowe na zlecenie Administratora, z którym Administrator ma zawartą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.

CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Wszystkie dane rejestrowane poprzez kamery monitoringu wizyjnego zapisywane są na rejestratorze danych i są dostępne przez 10 dni. Po tym terminie dane zostają automatycznie nadpisywane.

W uzasadnionych przypadkach na podstawie wniosków upoważnionych organów, w szczególności, gdy urządzenia monitoringu wizyjnego zarejestrowały zdarzenie związane z naruszeniem bezpieczeństwa osób i mienia, okres przechowywania danych może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do zakończenia postępowania, którego przedmiotem jest zdarzenie zarejestrowane przez monitoring wizyjny.

PRAWO DOSTĘPU I SPROSTOWANIA DANYCH OSOBOWYCH

W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadają Państwo następujące prawa:

  • prawo dostępu do swoich danych (każdy ma prawo dostępu do nagrań swojej osoby), oraz w uzasadnionych przypadkach przewidzianych prawem otrzymania ich kopii,
  • prawo do ochrony swojego wizerunku przed rozpowszechnianiem, chyba że, przepisy odrębne stanowią inaczej,
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne (w przypadku „podstawowego” systemu monitoringu wizyjnego prawo sprostowania jest istotnie ograniczone),
  • prawo do anonimizacji swojego wizerunku na zarejestrowanych nagraniach, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej,
  • prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy minął okres przechowywania nagrań i gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa (lub w ramach sprawowania władzy publicznej),
  • prawo do ograniczenia przetwarzania,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).

PODANIE DANYCH OSOBOWYCH

Przebywając w strefach objętych monitoringiem wizyjnym Państwa dane osobowe w postaci wizerunku będą przetwarzane w celach które wskazano powyżej. Przetwarzanie jest niezbędne i jest wymogiem ustawowym służącym realizacji wskazanych prawnie celów.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

 

 

 

 

Zaktualizowano: 19.03.2024 r.

{"register":{"columns":[]}}