W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania EFSA „Safe2Eat” 2025

27.06.2025

Kampania EFSA „Safe2Eat” 2025. Budujemy zaufanie konsumentów do bezpieczeństwa żywności w UE.

Kampania EFSA „Safe2Eat” 2025

W tym roku ruszyła piąta odsłona kampanii „Safe2Eat”, wcześniej znanej pod nazwą #EUChooseSafeFood, której celem jest zwiększanie świadomości na temat bezpieczeństwa żywności w Europie. Kampania ma też pomagać w zrozumieniu, jak podejmować świadome decyzje dotyczące tego, jaką żywność kupować, spożywać oraz z jakich produktów spożywczych korzystać w bezpieczny
i zdrowy sposób każdego dnia.

Kampania skupia się na trzech kluczowych obszarach:

Bezpieczne praktyki żywieniowe – europejskie, międzynarodowe i krajowe przepisy, poparte dowodami naukowymi, zapewniają bezpieczeństwo żywności od pola do stołu. Wskazówki dotyczące bezpiecznego obchodzenia się z żywnością, przechowywania, czytania etykiet i przygotowywania posiłków są poparte najnowszą wiedzą naukową, aby umożliwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów.

Jedzenie a zdrowie – zróżnicowana dieta, zawierająca świeże składniki obok przetworzonej żywności, przyczynia się do ogólnego stanu zdrowia. Niektóre osoby z określonymi schorzeniami mogą potrzebować wzbogaconej żywności lub suplementów diety, a kampania zapewnia jasność co do potrzeb żywieniowych, deklaracji zdrowotnych i stojącej za nimi nauki.

Co znajduje się w żywności – przepisy europejskie zapewniają bezpieczeństwo składników żywności, w tym substancji dodatkowych i środków aromatyzujących.

Kampania skupia się na wyjaśnianiu, dlaczego substancje dodatkowe i nowa żywność są bezpieczne. Zwraca także uwagę na wyraźne oznakowanie produktów zawierających alergeny pokarmowe.

Kampania Safe2Eat ma na celu dotarcie do ogółu społeczeństwa, od osób
o wysokim poziomie świadomości i niewielkiej trosce o bezpieczeństwo żywności po tych, którzy są bardzo zaniepokojeni i mniej poinformowani.
W rezultacie styl komunikacji został zaprojektowany tak, aby był informacyjny
i jasny, a jednocześnie utrzymywał uspokajający, optymistyczny i dynamiczny ton.

Więcej informacji dostępnych jest na internetowej stronie kampanii: https://www.efsa.europa.eu/pl/safe2eat

 

{"register":{"columns":[]}}