Deklaracja dostępności
02.11.2020
Deklaracja dostępności strona internetowa Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Suchej Beskidzkiej
Niniejsze oświadczenie o dostępności sporządzono: 2025-03-28
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Suchej Beskidzkiej (PSSE w Suchej Beskidzkiej) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Suchej Beskidzkiej.
Data publikacji strony internetowej: 2020-11-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-28
Deklarację sporządzono na podstawie rzeczywistej samooceny dostępności cyfrowej przeprowadzonej przez podmiot publiczny, tj. PSSE w Suchej Beskidzkiej.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Suchej Beskidzkiej
ul. M. Konopnickiej 7, 34-200 Sucha Beskidzka
e-mail: psse.suchabeskidzka@sanepid.gov.pl
adres skrytki ePUAP: /pssesucha/skrytka
adres do e-Doręczeń: AE:PL-19810-99186-TRGFU-20
Osobą kontaktową jest Małgorzata Małysa, adres e-mail: malgorzata.malysa02@sanepid.gov.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (+48) 33 8742234.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie powyższych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Powiatowy Inspektor Sanitarny w Suchej Beskidzkiej
adres: ul. M. Konopnickiej 7, 34-200 Sucha Beskidzka
e-mail: psse.suchabeskidzka@sanepid.gov.pl
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Suchej Beskidzkiej / Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Suchej Beskidzkiej prowadzi podstawową działalność i obsługę interesantów w budynku w Suchej Beskidzkiej przy ul. M. Konopnickiej 7.
Budynek ten spełnia podstawowe wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (j. t. Dz. U. z 2024 r. poz. 1411).
W zakresie dostępności architektonicznej
Główne wejście do budynku znajduje się od ul. M. Konopnickiej, po pokonaniu schodów umożliwiających wejście do budynku.
Informację na temat rozkładu pomieszczeń w budynku zapewnia się w sposób wizualny, w formie tablicy informacyjnej.
Zapewnienia się wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.).
Ogólnodostępne miejsca parkingowe zlokalizowane są wzdłuż ul M. Konopnickiej.
Teren przed budynkiem PSSE jest oświetlony i utwardzony.
Budynek nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych.
Budynek nie posiada instalacji urządzeń, środków technicznych oraz rozwiązań architektonicznych, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń.
Budynek PSSE w Suchej Beskidzkiej nie jest wyposażony w windę lub podjazd umożliwiający przemieszczanie się między wszystkimi piętrami budynku osobom z trudnościami ruchowymi w tym osobom na wózkach inwalidzkich.
W budynku nie zapewnia się informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
W budynku nie zapewnia się osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.
W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
W zakresie dostępności cyfrowej
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Suchej Beskidzkiej zapewnia dostępność cyfrową.
PSSE w Suchej Beskidzkiej posiada swoją stronę internatową pod linkiem: https://www.gov.pl/web/psse-sucha-beskidzka/kontakt-psse
Ponadto publikuje informacje w Biuletynie Informacji Publicznej pod linkiem: https://bip.malopolska.pl/pssesuchabesk
Strony internetowe PSSE w Suchej Beskidzkiej sporządzane są w polskiej wersji językowej i aktualizowane są na bieżąco.
PSSE w Suchej Beskidzkiej sporządza w sposób dostępny cyfrowo deklarację dostępności w polskiej wersji językowej strony internetowej, w języku wersji strony internetowej, do której się odnosi. Deklaracja dostępności sporządzana jest z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającej wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego (Dz. Urz. UE L 256 z 12.10.2018, str. 103), zwanej dalej „decyzją wykonawczą 2018/1523”.
Strona internatowa częściowo spełnia wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (j.t. Dz. U. z 2023 r., poz. 1440).
Strona internetowa posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki internetowej,
- możliwość włączenia/wyłączenia podwyższonego kontrastu,
- możliwość powiększenia/zmniejszenia wielkości liter na stronie.
PSSE w Suchej Beskidzkiej dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na jak najwyższym poziomie, a stwierdzane bariery w dostępności cyfrowej były niezwłocznie usuwane/ korygowane.
W przypadku problemów z dostępnością stron internetowych PSSE w Suchej Beskidzkiej zapewnia alternatywny sposób dostępu do tego elementu poprzez zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
PSSE w Suchej Beskidzkiej zapewnia obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20), w szczególności poprzez:
- korzystanie z poczty elektronicznej,
- przesyłanie faksów,
- zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie działalności PSSE w Suchej Beskidzkiej – w postaci elektronicznego pliku w tekście łatwym do czytania,
- zapewnienie informacji o prawie wstępu z psem asystującym,
- zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku – zastosowanie formularza kontaktowego.
Nie zapewnia się:
- przesyłania wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych,
- komunikacji audiowizualnej, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych,
- oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- zdalnego dostępu online do usługi tłumacza języka migowego przez strony internetowe i aplikacje,
- tłumacza języka migowego poprzez kontakt osobisty,
- urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.
Materiały
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Stan w dniu 01.01.2025 r.Stan_w_dniu_01012025_roku.pdf 0.14MB