W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe informacje

Państwowa Inspekcja Sanitarna

Państwowa Inspekcja Sanitarna została powołana zgodnie z ustawą z dnia 14 marca 1985  Państwowej Inspekcji Sanitarnej Dz. U. z 2019 poz. 59 z późn. zm.) i podlega ona ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

Inspekcja kierowana jest przez Głównego Inspektora Sanitarnego będącego centralnym organem administracji rządowej. Swoje zadania Główny Inspektor Sanitarny wykonuje przy pomocy Głównego Inspektoratu Sanitarnego, centralnego urzędu administracji rządowej, którego organizację określa statut nadany w drodze rozporządzenia przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Główny Inspektor Sanitarny ustala ogólne kierunki działania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz koordynuje i nadzoruje działalność tych organów.

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w wchodzi w skład zespolonej administracji rządowej w województwie i działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, statutu oraz regulaminu organizacyjnego.

 

Główny cel działalności Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Świebodzinie

Promowanie zdrowego stylu życia, nadzór nad bezpieczeństwem żywności i żywienia oraz bezpieczeństwem zdrowotnym wody, przeciwdziałanie zagrożeniom stwarzanym przez środki zastępcze i narkotyki, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych, poprzez sprawowanie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego w zakresie zdrowia publicznego.

{"register":{"columns":[]}}