W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

PRZYJMOWANIE OBYWATELI W SPRAWIE SKARG I WNIOSKÓW

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.);
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Tomaszowie Lubelskim oraz wyznaczeni kierownicy komórek organizacyjnych, przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w godzinach pracy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Tomaszowie Lubelskim, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.05 oraz w każdą środę w godz. 15.05 - 16.05 po uprzednim telefonicznym umówieniu się na spotkanie (tel. 84 664 44 78).

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Terminy załatwiania skarg i wniosków:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Tomaszowie Lubelskim załatwia skargi i wnioski bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.

W razie niezałatwienia skargi / wniosku w terminie określonym powyżej stosuje się przepisy art. 36-38 Kpa.

Materiały

RODO - Klauzula informacyjna dla podmiotów lub osób kierujących do PPIS skargę lub wniosek
RODO​_Klauzula​_Informacyjna​_skargi​_i​_wnioski.pdf 0.13MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.06.2023 09:37 Rafał Żmuda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Rafał Żmuda
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 3.0 03.10.2023 11:51 Rafał Żmuda
Skargi i wnioski 2.0 19.06.2023 08:21 Rafał Żmuda
Skargi i wnioski 1.0 16.06.2023 09:37 Rafał Żmuda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}