W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

____________________________

 Dyrektor

PAŃSTWOWY POWIATOWY INSPEKTOR SANITARNY WE WŁODAWIE

           mgr inż. Mariusz Januszko

 

KONTAKT
 Telefon:   82 57 21 310
 Email   :    inspektor.psse.wlodawa@sanepid.gov.pl

 

 


Do dyrektora Stacji należy w szczególności:

  • kierowanie pracą oraz sprawowanie kontroli nad prawidłowym wykonywaniem zadań Stacji,
  • podejmowanie decyzji w sprawach należących do zakresu działania Stacji,
  • zatrudnianie i zwalnianie pracowników oraz wykonywanie innych czynności zastrzeżonych w kodeksie pracy dla kierownika zakładu pracy,
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą kierowników oddziałów, sekcji oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy,
  • zatwierdzenie programów działania i planów pracy Stacji,
  • przedkładanie sprawozdań, analiz, ocen i informacji jednostce nadrzędnej oraz właściwym organom administracji rządowej i samorządowej,
  • W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go zastępca lub osoba upoważniona przez dyrektora Stacji.

 


 

Państwowy powiatowy inspektor sanitarny jest organem rządowej administracji zespolonej w powiecie. Kieruje działalnością powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej. Państwowego powiatowego inspektora sanitarnego i jego zastępcę powołuje i odwołuje starosta za zgodą państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.

Państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym może być osoba, która:

  • jest obywatelem polskim;
  • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • posiada następujące kwalifikacje:
    • jest lekarzem i uzyskała, w trybie przewidzianym w odrębnych przepisach, specjalizację przewidzianą w wykazie specjalizacji określonym na podstawie art. 8 ust. 7 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej
    • posiada tytuł zawodowy magistra i uzyskała dodatkowe kwalifikacje mające zastosowanie w realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które określi, w drodze rozporządzenia, minister właściwy do spraw zdrowia mając na względzie zadania i zakres działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
  • swoją postawą obywatelską daje rękojmię należytego wykonywania zadań pracownika organu państwowego;
  • posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

Powołanie na stanowisko państwowego powiatowego inspektora sanitarnego następuje na okres 5 lat.

{"register":{"columns":[]}}