Klauzula informacyjna
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Wołominie
Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (Dziennik Urzędowy UE, L 1 19/1 z 4 maja 2016 roku) - dalej: RODO przedstawiamy Państwu informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
DANE ADMINISTRATORA
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Wołominie, reprezentowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wołominie/ Dyrektora Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej,ul. Legionów 78, 05-200 Wołomin
Dane kontaktowe:
- adres e-mail: sekretariat.psse.wolomin@sanepid.gov.pl;
- nr telefonu: 22 776 21 92
- ePuap: /PSSEWolomin/skrytka lub /PSSEWolomin/SkrytkaESP;
- e-Doręczenia: AE:PL-56667-72884-WGFAI-26
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) do kontaktu z Państwem w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz realizacji praw związanych z przetwarzaniem danych, z którym mogą się Państwo skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres siedziby Administratora: Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna
w Wołominie, ul. Legionów 78, 05-200 Wołomin z dopiskiem: „Inspektor Ochrony Danych” - poprzez pocztę elektroniczną – adres e- mail: iod.psse.wolomin@sanepid.gov.pl lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą: PSSEWolomin/skrytka
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe przetwarzane są w szczególności w celach:
- realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, w szczególności poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami:
- higieny środowiska;
- higieny pracy w zakładach pracy;
- higieny procesów nauczania i wychowania;
- higieny wypoczynku i rekreacji;
- zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych;
- higieniczno - sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne;
- ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych
i zawodowych; - organizacji, koordynacji i nadzoru działalności oświatowo - zdrowotnej w celu ukształtowania odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych;
- wykonywania badań laboratoryjnych, pomiarów środowiskowych i innych czynności dotyczących oceny jakości zdrowotnej i bezpieczeństwa zdrowotnego;
- przyjmowania skarg, wniosków oraz udzielania informacji.
PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- W przypadku realizacji obowiązku prawnego nałożonego na Administratora na podstawie przepisów prawa – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa;
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- ich podanie jest obowiązkowe - co wynika z przepisów prawa, a nie podanie tych danych uniemożliwia spełnienie Państwa żądania/wniosku.
- W przypadku zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania przez Administratora władzy publicznej na podstawie właściwych przepisów prawa – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa;
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO;
- ich podanie jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, a nie podanie tych danych uniemożliwia spełnienie Państwa żądania/wniosku.
- W przypadku zawarcia umowy na wykonanie badań, usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu przygotowania, realizacji i rozliczenia umowy;
- na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO;
- ich podanie jest dobrowolne, jednakże ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy.
- W przypadku dobrowolnego korzystania z usług ułatwiających dostęp lub załatwiania spraw u Administratora – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- wyłącznie w celu realizacji usługi udostępnianej przez Administratora;
- na podstawie udzielonej przez Państwa zgody – art. 6 ust.1 lit. a RODO;
- podanie danych osobowych jest dobrowolne;
- przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, które będzie skutkowało zatrzymaniem realizacji usługi udostępnianej przez Administratora. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku realizacji badań zleconych - Państwa dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej przetwarzane są zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta:
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 9 ust. 2 lit. h RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. i RODO;
- w przypadku uzyskania wyników dodatnich, zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, Laboratorium ma obowiązek zgłoszenia ich do właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
- W przypadku przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych - Państwa dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 9 RODO.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH WYNIKA W SZCZEGÓLNOŚCI Z:
- ustawy z dnia 14 marca 1985 roku o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zdrowiu publicznym;
- ustawy z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
- ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia;
- ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków;
- ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne;
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane;
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska;
- ustawa z 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta:
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomani;
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks Pracy;
- ustawy z dnia 6 marca 2017 roku Prawo przedsiębiorców;
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych;
- ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa, w tym:
- przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności zgodnie z:
- rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
Administrator przestrzega tych terminów zarówno w zakresie dokumentacji papierowej, jak i wszelkich danych, które są przetwarzane w formie elektronicznej. Po upływie wskazanych okresów Administrator niszczy dokumentację (usuwa dane osobowe) w sposób uniemożliwiający identyfikację osoby, której dane dotyczą.
- do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z umowy;
- do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
INFORMACJA NA TEMAT PRZEKAZYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe mogą być przekazywane lub mogą mieć do nich dostęp następujące kategorie odbiorców:
- inne, właściwe organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, inne organy administracyjne, sądy
i organy ochrony prawa - jeżeli na mocy przepisów szczególnych Administrator zobowiązany jest do przekazania im danych osobowych bądź podmioty te uprawnione są do żądania udostępnienia takich danych; - inne strony bądź uczestnicy postępowań, którym na mocy przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego przysługuje wgląd w akta prowadzonego postępowania;
- dostawcy usług, z których korzysta Administrator celem zapewnienia możliwości wykonywania przez niego zadań (np. dostawcy specjalistycznego oprogramowania, dostawcy usług teleinformatycznych) oraz inne podmioty realizujące zadania na rzecz Administratora;
- w przypadku kontaktu w formie tradycyjnej odbiorcą będzie Poczta Polska;
- w przypadku komunikacji drogą elektroniczną odbiorcą Państwa danych osobowych będzie operator poczty elektronicznej oraz Poczta Polska S.A. będąca publicznym dostawcą e-Doręczeń.
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Informujemy, iż mają Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu (art. 15 RODO);
- sprostowania danych (art. 16 RODO);
- usunięcia danych z wyjątkiem, gdy przepisy prawa stanowią inaczej (art. 17 RODO);
- ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);
- przenoszenia danych w granicach określonych obowiązującymi przepisami prawa (art. 20 RODO);
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w sytuacjach, gdy dane osobowe przetwarzane
są w celu zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej lub przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 21 RODO); - wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
WYMÓG USTAWOWY PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym i osoba jest zobowiązana do ich podania. Odmowa podania danych może skutkować skierowaniem wniosku o ukaranie do sądu na podst. art. 38 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub niezałatwieniem sprawy.
INFORMACJE O ZAUTOMATYZOWANYM PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Materiały
Klauzula informacyjna RODO20230125_klauzula_informacyjna_RODO_na_stronę.pdf 0.08MB