W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

31 maja Światowy Dzień Bez Tytoniu

błękitnopurpurowe dymne tło, potrzask wokół którego jako zęby rozstawione są produkty tytoniowe, produkty zawierające nikotynę, w obręb potrzasku wchodzi nastolatek, napisy: po lewej stronie - 31 maja Światowy Dzień Bez Tytoniu, po prawej stronie - Zdemaskuj atrakcyjność wyrobów tytoniowych i nikotynowych

Każdego dnia branża tytoniowa i nikotynowa wykorzystują starannie opracowane produkty i zwodnicze taktyki, aby przyciągnąć nowe pokolenie użytkowników i zatrzymać obecnych. Stosują podstępne strategie, aby ich szkodliwe produkty były atrakcyjne, zwłaszcza dla młodych ludzi. Manipulacyjne projekty produktów, atrakcyjne smaki i glamourowy marketing tworzą fałszywe poczucie bezpieczeństwa i wywołują pożądanie. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) wzywa do działań, aby przełamać iluzoryczną atrakcyjność produktów tytoniowych i e-papierosów. Nikotyna i wyroby tytoniowe są silnie uzależniające i zaprojektowane tak, aby podtrzymywać używanie, wciągając użytkowników w cykl uzależnienia. Dodatki maskują ostry smak tytoniu, ułatwiając rozpoczęcie palenia i utrudniając jego rzucenie. Koniec z „cukierkową otoczką”. Usunięcie atrakcyjności tych produktów poprzez bardziej rygorystyczne przepisy ma zasadnicze znaczenie dla ochrony obecnych i przyszłych pokoleń przed szkodami zdrowotnym.
Tegoroczny Światowy Dzień Bez Tytoniu (31 maja) przebiega pod hasłem „Zdemaskuj atrakcyjność wyrobów tytoniowych i nikotynowych” https://www.who.int/campaigns/world-no-tobacco-day/2025

Główny Inspektorat Sanitarny przygotował z okazji Światowego Dnia Bez Tytoniu kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem „E-papierosy to manipulacja!”. Kampania skierowana jest do dwóch grup odbiorców: osób dorosłych (nauczyciele i rodzice) oraz uczniów klas 6-8 szkół podstawowych. Celem kampanii jest uświadomienie zagrożeń zdrowotnych związanych z używaniem e-papierosów przez dzieci i młodzież, obalenie mitów na temat ich „nieszkodliwości”, pokazanie mechanizmów manipulacji wykorzystywanych przez przemysł tytoniowy, wzmocnienie postaw rodzicielskich przeciwdziałających inicjacji nikotynowej wśród nieletnich.
E-papierosy to manipulacja!

 

{"register":{"columns":[]}}