W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień Ergonomii

18.11.2025

krzesła_i_stolik

W listopadzie obchodzony jest światowy dzień ergonomii, dlatego też na bieżąco w przedszkolach i szkołach dokonujemy oceny, czy meble szkolne są prawidłowo dostosowane do zasad ergonomii, a także sprawdzamy, czy meble i sprzęt sportowy posiadają wymagane atesty lub certyfikaty. Ponadto realizujemy także działania prozdrowotne, w szczególności ukierunkowane na zapobieganie wadom postawy.

 

GŁÓWNE ZASADY

  1. Meble powinny być oznakowane w sposób trwały i widoczny numerem lub kolorem oznaczającym jego wysokość.
  2.  Zestaw mebli powinien posiadać tę samą cechę- nr/kolor stolika musi odpowiadać nr/kolorystyce krzesła.
  3. Jeśli brakuje oznakowania mebli należy wykonać pomiary wysokości stołu i siedziska,
    a następnie oznakować meble kolorem lub numerem.
  4. Każdy uczeń powinien znać rozmiar/kolor mebli, który wskazany jest dla niego oraz siedzieć we właściwym, dostosowanym dla niego zestawie mebli szkolnych.

 

WŁAŚCIWY DOBÓR MEBLI

  1. Stopy ułożone płasko na podłodze
  2. Prosta postawa kręgosłupa
  3. Przednia krawędź siedziska nie może wywierać ucisku na uda
  4. Tylna część podudzia nie powinna dotykać krawędzi siedziska
  5. Łokcie zgięte pod kątem prostym, leżą na poziomie górnej krawędzi płyty lub nieco poniżej
  6. Oparcie krzesła powinno podpierać kręgosłup w okolicy lędźwiowej oraz poniżej łopatek

 

BŁĘDY W DOBORZE MEBLI

  1. Siedzisko za wysokie

 

 

  1. Obraz zawierający meble, szkic, rysowanie, krzesło
Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.Siedzisko za głębokie

 

 

  1. Obraz zawierający rysowanie, szkic, clipart, Grafika liniowa
Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.Siedzisko za niskie

Materiały

Meble szkolne - ulotka
meble​_szkolne​_ulotka.pdf 0.18MB
{"register":{"columns":[]}}