Podsumowanie realizacji programów profilaktyczno - edukacyjnych w placówkach oświatowo - wychowawczych w roku szkolnym 2024/2025 w powiecie zduńskowolskim.
Wraz z zakończeniem roku szkolnego 2024/2025 w powiecie zduńskowolskim dobiegła końca realizacja programów profilaktyczno-edukacyjnych w placówkach oświatowo-wychowawczych, których inicjatorem jest Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Zduńskiej Woli.
W przedszkolach i oddziałach przedszkolnych, szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych powiatu zduńskowolskiego, dzięki przychylności dyrekcji i zaangażowaniu kadry pedagogicznej placówek, realizowano programy edukacyjne dotyczące różnych aspektów profilaktyki. Prowadzono profilaktykę antytytoniową (program „Bieg po zdrowie”), profilaktykę dotyczącą nowych narkotyków tzw. „dopalaczy” (Wojewódzka Kampania Edukacyjna „Dopalaczom mówimy stop-wybieramy zdrowie”), profilaktykę WZW (program „Podstępne WZW) , profilaktykę nowotworów skóry (program „Znamię! Znam je?”) profilaktykę raka szyjki macicy (program „Wybierz życie. Pierwszy krok” ) czy wreszcie profilaktykę zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej (programy „Trzymaj Formę” i „Skąd się biorą produkty ekologiczne”). W roku szkolnym 2024/2025 rozpoczęto również realizację dwóch nowych programów: „Kryształowy uśmiech mam bo o zęby dbam” (dla uczniów klas I-III szkół podstawowych) oraz „Suplementuję gdy potrzebuję” (dla uczniów szkół ponadpodstawowych).
Ogólnie działaniami programowymi objęto 7705 uczniów i 3275 rodziców. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Zduńskiej Woli dziękuje wszystkim dyrektorom, nauczycielom i pedagogom za zaangażowanie w realizację programów.
Publiczne Przedszkole w Szadku
Jak co roku w Publicznym Przedszkolu w Szadku i jego filii w Hamentowie, które od wielu lat współpracuje z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Zduńskiej Woli prowadząc działania programowe , zrealizowano kolejną edycję Programu Przedszkolnego -„Skąd się biorą produkty ekologiczne”. I tym razem, dyrekcja przedszkola i nauczyciele wykazali bardzo wielkie zaangażowanie w realizację działań programowych. Dzieci między innymi uczestniczyły w wycieczce na łąkę, brały udział w pogadance z pszczelarzem , poznawały budowę ula, samodzielnie robiły sałatki owocowo-warzywne, przygotowywały różne potrawy i sadziły warzywa oraz brały udział w zajęciach dydaktycznych dotyczących wyżej wymienionej tematyki zgodnie z założeniami programu.