Deklaracja dostępności
Główny Urząd Geodezji i Kartografii zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/radaiip.
- Data publikacji strony internetowej: 21 listopada 2025 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 3 grudnia 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 3 grudnia 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 3 grudnia 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Małgorzaty Sypuły: gugik.swz@gugik.gov.pl lub telefonicznie +48 22 56 31 319
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Generalny Głównego Urządu Geodezji i Kartografii
- Adres: ulica Żurawia 6/12
kod pocztowy 00-926
poczta Warszawa
województwo mazowieckie
powiat m.st. Warszawa - E-mail: gugik@gugik.gov.pl
- Telefon: +48 22 56 31 333
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii od 1 kwietnia 2023 znajduje się w Warszawie przy ul. Żurawiej 6/12.
Działania dostosowujące przestrzeń w nowej siedzibie w zakresie dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami będą planowane i stopniowo wdrażane po przeprowadzeniu analizy w tym zakresie.
Budynek Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii znajdujący się w Warszawie przy ul. Jana Olbrachta 94B, został przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami poprzez:
- stosowne oznakowanie,
- likwidację barier architektonicznych,
- likwidację barier komunikacyjnych,
- umożliwienie dostępu do pomieszczeń urzędu dla osób z niepełnosprawnością,
- zastosowanie ergonomicznych rozwiązań.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Jeśli potrzebujesz skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego, wyślij e-mail na adres: gugik@gugik.gov.pl. Przekaż go najpóźniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
W naszym Urzędzie w kancelarii głównej znajduje się przenośne urządzenie pętli indukcyjnej.
Więcej informacji o dostępności Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii dla osób ze szczególnymi potrzebami znajdziesz w zakładce Dostępność .