W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Decyzja środowiskowa dla podziemnego przystanku Łódź Koziny

24.02.2022

24 lutego 2022 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Rozbudowa Komory Odgałęźnej Włókniarzy na potrzeby Przystanku Osobowego Łódź Koziny (nazwa robocza).

widoczne pomieszczenie, dworzec kolejowy, na peronie za kolumnami widoczny pociąg

Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na budowie przystanku osobowego roboczo nazywanego Łódź Koziny. Przystanek powstanie w ramach rozbudowy komory odgałęźnej Włókniarzy. Komora ta będzie  stanowić odcinek realizowanego tunelu kolejowego linii nr 550, 551, 552, 553. Obecnie realizowany jest pierwszy etap technologiczny inwestycji.

Przystanek Łódź Koziny zostanie zlokalizowany między al. Włókniarzy, ul. Drewnowską i ul. Kasprzaka, bezpośrednio przed rozwidleniem się tunelu kolejowego na cztery osie prowadzące ruch pociągów z/do stacji Łódź Kaliska (kierunek południowy) i z/do stacji Łódź Żabieniec (kierunek północny). Będzie to trzeci przystanek przewidziany w ciągu tunelu kolejowego, który zostanie zrealizowany w ramach projektu Łódzkiego Węzła Kolejowego. Oprócz przystanku Łódź Koziny powstaną jeszcze przystanki osobowe Łódź Polesie oraz Łódź Śródmieście.

Na poziomach -2 i -3 planowanego przystanku znajdować się będą się po dwa perony dla pociągów osobowych oraz pomieszczenia techniczne. W podperonach powstaną  przestrzenie techniczne służące m.in. tranzytowi sieci oraz oddymianiu przystanku. Poziom - 1 przeznaczony zostanie do komunikacji wszystkich wyjść z peronów i wyjść na poziom terenu oraz lokalizacji pomieszczeń technicznych niezbędnych do funkcjonowania obiektu.

Zakres prac budowlanych dla przystanku obejmować będzie wykonanie m.in. takich elementów jak np.:

  • docelowe stropy pomiędzy poziomami, sufity podwieszane, izolacja termiczna od otoczenia,
  • perony,
  • odwodnienie,
  • sieci infrastruktury technicznej, instalacje wodociągowe i kanalizacyjne, instalacje elektryczne, oświetlenie, instalacje ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji,
  • sieci łączności, w tym instalacja słupa antenowego wraz z kontenerem technologicznym,
  • systemy bezpieczeństwa, systemy ochrony przeciwpożarowej,
  • pomieszczenia techniczne, pomieszczenia sanitarne, pomieszczenia handlu,
  • wejścia/wyjścia z przystanku, w tym drogi ewakuacyjne,
  • klatki schodowe, schody ruchome, dźwigi windowe, ściany wewnętrzne, posadzki, ciągi komunikacyjne,
  • powierzchnie malowane i przeszklone, drzwi wewnętrzne i zewnętrzne, balustrady i poręcze, ławki itp.,
  • system informacji pasażerskiej, oznaczenia i piktogramy ułatwiające poruszanie się po terenie przystanku,
  • uporządkowanie i docelowe zagospodarowanie powierzchni terenu na zewnątrz.

 

Przedsięwzięcie  zrealizowane zostanie w ramach projektu POIiŚ 5.1.-15 pn.: „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), Etap II, Odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Żabieniec”.

 

{"register":{"columns":[]}}