W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000
Zadanie Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia

sprawy

► Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.

► W przypadku ustanowienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności: - rodzaj użytku ekologicznego: naturalny zbiornik wodny, śródpolne oczko wodne, kępa drzew, kępa krzewów, bagno, torfowisko, wydma, płat nieużytkowanej roślinności, starorzecze, wychodnia skalna, skarpa, kamieniec, siedlisko przyrodnicze, stanowisko rzadkiego lub chronionego gatunku rośliny/zwierzęcia/grzyba, ostoja rośliny/ zwierzęcia/ grzyba, miejsce rozmnażania lub sezonowego przebywania rośliny/ zwierzęcia/grzyba),
- opis przyrodniczy oraz informacje dodatkowe na temat użytku ekologicznego,
- położenie: szczegółowy opis lokalizacji (powiat, gmina, miejscowość, nadleśnictwo, leśnictwo, obręb, oddział/pododdział, działka (-i) ewidencyjna (-e) wraz z powierzchnią każdej działki z osobna wg stanu geodezyjnego na dzień, powierzchnia całkowita) wraz z załącznikiem mapowym (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją użytku ekologicznego,
- szczególne cele ochrony,
ustalenia dotyczące ochrony czynnej użytku ekologicznego,
- zakazy właściwe dla obiektu wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody,
- nawę sprawującego nadzór,
- uzasadnienie, ocenę skutków regulacji.

Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o ustanowienie ochronności:
- ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie dopuszczenia działań mających na celu utrzymanie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),
- ocena zagrożeń dla użytku ekologicznego (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),
- dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania),
- uzasadnienie merytoryczne wyboru zakazów z katalogu zakazów określonych w ww. art. 45 ust. 1,
- określenie położenia w stosunku do innych form ochrony przyrody wskazanych w art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody.

W przypadku zniesienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności:
- wskazanie wytracanego aktu prawa miejscowego dla likwidowanego użytku ekologicznego,
- uzasadnienie,
- wskazanie obowiązującego aktu prawa miejscowego dla użytku ekologicznego,
- wskazanie zakresu proponowanych zmian w obowiązującym akcie prawa miejscowego, a w szczególności wskazanie nowego brzmienia dotyczącego rodzaju, opisu części pozostającej pod ochroną,
- ponadto należy dołączyć załącznik mapowy (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją części użytku pozostającego pod ochroną.

Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o zniesienie ochronności:
- ocena utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono użytek ekologiczny,
- dokumentacja poświadczająca konieczność realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji):
» ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie działań mających na celu przywrócenie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony,
» ocena zagrożeń (negatywnych zjawisk powodujących zanikanie przedmiotu ochrony) dla użytku ekologicznego,
- dokumentacja fotograficzna zespołu przyrodniczo-krajobrazowego projektowanego do wyłączenia spod ochrony (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania).
Forma załatwienia sprawy Uzgodnienie w formie pisemnej
Miejsce złożenia dokumentów Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi
ul. Traugutta 25
90-113 Łódź
tel.: 42 66-50-370, fax: 42 66-50-371
e-mail: sekretariat.lodz@rdos.gov.pl
Opłata Brak
Tryb odwoławczy Brak
Uwagi / inne informacje Wnioskodawca obowiązany jest dołączyć do wniosku wszystkie wymagane załączniki. Brak wypełnienia któregokolwiek punktu wniosku będzie traktowany jako brak formalny.
Wnioski do pobrania Wniosek

Materiały

Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego
wniosek​_o​_uzgodnienie​_uzytek​_ekologiczny.doc 0.06MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2021 13:28 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
RDOŚ w Łodzi
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego 1.0 02.12.2021 13:28 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}