W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w zakresie szkody w powierzchni ziemi wraz w projektem planu remediacji

 
Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem
Zadanie Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych powinien zawierać informacje w zakresie (powierzchni ziemi):

1) teren wymagający przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni

2) aktualny i, o ile jest to możliwe, planowany sposób użytkowania zanieczyszczonego terenu

3) właściwości gleby oraz rodzaj pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy

4) nazwa/nazwy substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;

5) nazwa/nazwy substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;

6) ocena występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;

7) budowa geologiczna i warunki hydrogeologiczne niezbędne do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;

8) planowany sposób przeprowadzenia remediacji;

9) planowany termin rozpoczęcia i zakończenia remediacji;

10) sposób potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz termin przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.
Forma załatwienia sprawy Decyzja.
Miejsce złożenia dokumentów Sekretariat Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi
ul. Traugutta 25
90-113 Łódź
tel.: 42 66-50-370, fax: 42 66-50-371
e-mail: sekretariat.lodz@rdos.gov.pl
Opłata 10 zł 
Tytuł wpłaty: ,,Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia działań naprawczych”.
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Uwagi / inne informacji Do szkód w środowisku (w wodach, w gatunkach i siedliskach chronionych) powstałych po dniu 30 kwietnia 2007 r. stosuje się przepisy ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie.
Wnioski do pobrania Wniosek

Materiały

Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych
wniosek​_o​_uzgodnienie​_warunkow​_przeprowadzenia​_dzialan​_naprawczych​_ziemia​_nowy​_icon.doc 0.06MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2021 14:06 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
RDOŚ w Łodzi
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w zakresie szkody w powierzchni ziemi wraz w projektem planu remediacji 1.0 02.12.2021 14:06 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}