Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w zakresie szkody w powierzchni ziemi wraz w projektem planu remediacji
| Wymagania formalne dotyczące wniosku | |
| Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem | |
| Zadanie | Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych. |
| Podstawa prawna | Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie. |
| Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych powinien zawierać informacje w zakresie (powierzchni ziemi): 1) teren wymagający przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni 2) aktualny i, o ile jest to możliwe, planowany sposób użytkowania zanieczyszczonego terenu 3) właściwości gleby oraz rodzaj pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy 4) nazwa/nazwy substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska; 5) nazwa/nazwy substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja; 6) ocena występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska; 7) budowa geologiczna i warunki hydrogeologiczne niezbędne do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba; 8) planowany sposób przeprowadzenia remediacji; 9) planowany termin rozpoczęcia i zakończenia remediacji; 10) sposób potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz termin przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska. |
| Forma załatwienia sprawy | Decyzja. |
| Miejsce złożenia dokumentów | Sekretariat Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi ul. Traugutta 25 90-113 Łódź tel.: 42 66-50-370, fax: 42 66-50-371 e-mail: sekretariat@lodz.rdos.gov.pl |
| Opłata | 10 zł Tytuł wpłaty: ,,Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia działań naprawczych”. |
| Tryb odwoławczy | Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. |
| Uwagi / inne informacji | Do szkód w środowisku (w wodach, w gatunkach i siedliskach chronionych) powstałych po dniu 30 kwietnia 2007 r. stosuje się przepisy ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie. |
| Wnioski do pobrania | Wniosek |
Materiały
Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczychwniosek_o_uzgodnienie_warunkow_przeprowadzenia_dzialan_naprawczych_ziemia_nowy_icon.doc 0.06MB
- Pierwsza publikacja:
- 02.12.2021 14:06 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- RDOŚ w Łodzi
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w zakresie szkody w powierzchni ziemi wraz w projektem planu remediacji | 2.0 | 04.02.2025 10:02 Aleksandra Kudlińska |
| Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w zakresie szkody w powierzchni ziemi wraz w projektem planu remediacji | 1.0 | 02.12.2021 14:06 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP