W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

A7 - Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

KARTA USŁUGI

DECYZJA O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH DLA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA MOGĄCEGO ZNACZĄCO ODDZIAŁYWAĆ NA ŚRODOWISKO

Co chcę załatwić?

Uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko

Kogo dotyczy?

Dotyczy jednostek publicznych, firm, osób fizycznych.

Co przygotować?

Przygotuj:

  • Kartę informacyjną przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego;
  • Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Przez obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie rozumie się: przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu, działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem;
  • Mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z wyznaczoną odległością 100 m, o której mowa w ww. pkt 3; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w ww. pkt 3;
  • W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 ww. ustawy (tj. m.in. koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, decyzji zatwierdzającej plan ruchu dla wykonywania robót geologicznych na podstawie koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złoża kopaliny, decyzji określającej szczegółowe warunki wydobywania kopaliny), prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w ww. pkt 3;
  • Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku (nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi publicznej, dla linii kolejowej, dla publicznych urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę, dla publicznych urządzeń służących do przesyłania i odprowadzania ścieków, dla przedsięwzięć Euro 2012, dla przedsięwzięć wymagających koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin, dla inwestycji w zakresie terminalu, dla inwestycji związanych z regionalnymi sieciami szerokopasmowymi, dla inwestycji realizowanych na podstawie ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, dla inwestycji towarzyszącej, o której mowa w ustawie z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących, dla strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej realizowanej na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, dla inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej realizowanych na podstawie ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, dla inwestycji w zakresie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego realizowanej na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, dla inwestycji mieszkaniowych i inwestycji towarzyszących realizowanych na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących, dla strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, dla inwestycji w zakresie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 - Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku realizowanych na podstawie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o inwestycjach w zakresie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 - Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku oraz dla inwestycji w zakresie budowy portu zewnętrznego realizowanych na podstawie ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o inwestycjach w zakresie budowy portów zewnętrznych);
  • Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w ww. pkt 3. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. wypisu z rejestru gruntów (….). Jednakże w razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10;
  • W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy (tj. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej), wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
  • Analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne – dotyczy przedsiębiorstw energetycznych zajmujących się wytwarzaniem energii elektrycznej lub ciepła, przesyłaniem i dystrybucją ciepła oraz innych przedsiębiorców, planujących budowę, przebudowę lub znaczną modernizację jednostki wytwórczej o mocy nominalnej cieplnej powyżej 20 MW, sieci ciepłowniczej lub sieci chłodniczej;
  • Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (jeżeli dotyczy),
  • Pełnomocnictwo do wystąpienia w Twoim imieniu (jeżeli dotyczy).
  • Informację o planowanym pozyskiwaniu funduszy UE (POIG, POIiŚ, RPO, WO, FS, EWT) na realizację przedsięwzięcia, w tym określenie programu operacyjnego (wzór oświadczenia w załącznikach)

Jakie dokumenty muszę wypełnić?

Wypełnij „wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach…”. Wniosek napisz własnoręcznie lub skorzystaj ze wzoru, który znajdziesz w załącznikach.

Jak wypełnić dokumenty?

Pisząc wniosek podaj:

  • dane wnioskodawcy (nazwa i adres),
  • cel złożenia wniosku,
  • rodzaje i ilość załączników,
  • podpis osoby upoważnionej.

Do wniosku dołącz dokumenty zestawione w ww. rubryce cyt. „Co przygotować”

Ile muszę zapłacić?

Za wydanie decyzji zapłacisz 205,00 zł. Za ewentualne pełnomocnictwo zapłacisz 17,00 zł.

Opłaty należy dokonać przed złożeniem wymaganych dokumentów na rachunek bankowy:

Urząd Miasta Opola Bank Millennium S.A. nr: 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249

tytułem: „opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. …” lub „opłata skarbowa za pełnomocnictwo”

Z opłaty skarbowej zwolnione są m.in.: jednostki budżetowe czy jednostki samorządu terytorialnego.

Kiedy złożyć dokumenty?

Dokumenty złóż w dogodnym dla Ciebie terminie.

Gdzie załatwię sprawę?

Dokumenty możesz złożyć osobiście w sekretariacie naszego Urzędu lub drogą pocztową na adres:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu

ul. Firmowa 1, 45-594 Opole

Sekretariat: pok. 4.30, III piętro

lub

  • Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /rdoswopolu/skrytka
  • Adres elektronicznej skrzynki podawczej duże pliki: /rdoswopolu/SkrytkaESP

Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 – 15.30.

Co zrobi urząd?

Rozpatrzymy Twój wniosek i:

  • w przypadku braków wezwiemy do uzupełnienia dokumentacji,
  • wydamy decyzję pozytywną,
  • wydamy decyzję odmowną.

Decyzję prześlemy na adres podany we wniosku.

Jaki jest czas realizacji?

Wydanie decyzji (po przeprowadzeniu pełnej procedury) następuje zwykle w terminie od 3 do 6 miesięcy. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu, o czym zostaniesz poinformowany.

Jak się odwołać?

Od decyzji możesz odwołać się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej doręczenia. W przypadku powyżej 10 stron postępowania, strony są zawiadamiane o decyzji w formie publicznego obwieszczenia przez udostępnienie zawiadomienia wyłącznie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu. W takim przypadku zawiadomienie uważa się za dokonane po upływu 14 dni od dnia  następnego dnia po dniu, w którym nastąpiło zamieszczenie lub udostępnienie wywieszenia zawiadomienia. 

Informacje dodatkowe

Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w art. 74 ust. 1 pkt 6 (t.j. wypisu z rejestru gruntów lub innego dokumentu…). W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa wyżej, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

Informacji na temat wysokości opłat i sposobu uzyskania aktualnego wypisu z rejestru gruntów uzyskasz we właściwym miejscowo starostwie powiatowym (w miastach na prawach powiatu w urzędzie miasta).

Więcej informacji uzyskasz pod nr telefonu: 77 45-26-230, fax: 77 45-26-231.

Podstawa prawna

 art. 71 ust. 2, art. 75 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

Materiały

Wzór wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Wzor​_wniosku​_o​_wydanie​_decyzji​_o​_srodowiskowych​_uwarunkowaniach​_(1).docx 0.07MB
Oświadczenie w sprawie ubiegania się o dofinansowanie ze środków unijnych na realizację przedsięwzięcia
Oświadczenie​_w​_sprawie​_ubiegania​_się​_o​_dofinansowanie​_ze​_środków​_unijnych​_na​_realizację​_przedsięwzięcia.doc 0.07MB
{"register":{"columns":[]}}