W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Informacja o sposobach zgłaszania skarg i wniosków w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu

Prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, realizowane jest zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego zwanej dalej „Kpa” oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Skargi i wnioski należy składać do organów właściwych do ich rozpatrzenia.

Wnioski mogą dotyczyć m.in. ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania danego urzędu, wzmocnienia praworządności, zapobiegania nadużyciom.

Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.

Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu jest Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.

Skargi i wnioski dotyczące realizacji zadań przez inne urzędy, organy czy instytucje Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu przekaże zgodnie z właściwością do organu właściwego, zgodnie z art. 229 Kpa. W przypadku wątpliwości, czy do załatwienia Państwa sprawy właściwy jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu, prosimy nawiązać kontakt telefoniczny z sekretariatem - nr tel. +48 71 74-79-300 lub 531 063 955.

Jeżeli organ nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.

Należy pamiętać, że w sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:

1) skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami Kpa;

2) skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.

Jak składać skargi, wnioski:

  • pocztą tradycyjną na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu, al. Jana Matejki 6, 50-333 Wrocław
  • pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@wroclaw.rdos.gov.pl
  • poprzez wypełnienie formularza oraz dołączenie podpisanego, podpisem elektronicznym, dokumentu on-line na platformie ePUAP
  • faksem pod nr +48 71 75-85-741
  • napisać i doręczyć bezpośrednio do sekretariatu Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30
  • ustnie do protokołu sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem urzędu, w godzinach pracy 7.30-15.30

Godziny przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków:

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu przyjmuje we środy w godzinach 12.00–13.00, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania pod numerem tel. +48 71-74-300.

Uwaga:
Należy pamiętać, że skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu mogą być pozostawione bez rozpoznania.

Bez odpowiedzi pozostanie również korespondencja ponawiana w sprawach, które już zostały rozpatrzone, o ile nadawca nie przedstawi nowych faktów lub okoliczności (sprawy rozpatrywane w trybie art. 239 § 1 Kpa).

Od złożonej skargi w trybie Działu VIII Kpa nie pobiera się opłat.

Osobą odpowiedzialną za prowadzenie rejestru skarg i wniosków jest Pani Monika Połomska - email: sekretariat@wroclaw.rdos.gov.pl, telefon 71 74 79 325.

Terminy:

Skargi i wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. 

Jeżeli będzie to musiał zrobić inny urząd, instytucja, jednostka, wówczas Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu przekaże skargę/wniosek w terminie 7 dni.

Ochrona danych osobowych

Jeżeli konsekwencją wniesienia skargi czy wniosku będzie uruchomienie postępowania jurysdykcyjnego, a skarga czy wniosek pochodzą od innej osoby niż strona, to nie informuje się strony ani uczestnika postępowania o źródle pozyskania informacji, skarżący może jednak na każdym etapie postępowania zezwolić organowi na udostępnienie swoich danych stronie. Przepis ten skorelowany jest z art. 73 § 1b Kpa, w świetle którego wgląd w akta sprawy w przypadku o którym mowa w art. 236 § 2 Kpa, następuje z pominięciem danych osobowych osoby składającej skargę.

Informacja w sprawie przyjęć interesantów doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się:
Kontakt z pracownikiem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu  jest możliwy za pośrednictwem osoby przybranej lub poprzez zamówienie nieodpłatnej usługi tłumaczeniowej (PJM - Polski System Języka Migowego, SJM - System Języka Migowego):
W tym celu zainteresowani powinni zgłosić, korzystając z dostępnych środków komunikacji, chęć skorzystania z pomocy tłumacza, przekazując informację z wyprzedzeniem przynajmniej 3 dni roboczych przed spotkaniem i opisując krótko sprawę, którą chcą załatwić w urzędzie.

Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową:
Osoby z niepełnosprawnością ruchową (poruszające się na wózkach inwalidzkich) mają zapewnioną pomoc ze strony pracownika urzędu. W tym celu uprzejmie prosimy o zgłoszenie pod nr tel.: +48 71 74-79-300 lub 531 063 955 swojej obecności przed budynkiem urzędu lub ustalenia dogodnego terminu i wizyty.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.12.2022 09:51 Teresa Chachulska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Teresa Chachulska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 3.0 19.01.2023 10:41 Teresa Chachulska
Skargi i wnioski 2.0 22.12.2022 10:01 Teresa Chachulska
Skargi i wnioski 1.0 22.12.2022 09:51 Teresa Chachulska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}