W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem

Zadanie

Ustalenie planu remediacji  historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Podstawa prawna

Art. 101l ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o uzgodnienie planu remediacji winien zawierać projekt planu remediacji zawierający informacje o:
1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;

2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;

3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności
i zabudowie;

4) nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a;

5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie
i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;

6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;

7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych
do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;

8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;

9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;

10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 pkt 1 lub ust. 1a.

Do pisemnego wniosku dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej
na informatycznych nośnikach danych.

Forma załatwienia sprawy

Decyzja

Miejsce lub sposób złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu

ul. Jana Długosza 68

51-162 Wrocław

Doręczenie elektroniczne: https://www.gov.pl/web/rdos-wroclaw/korespondencja-elektroniczna2
 

Opłata

wydanie decyzji - 10zł
udzielenie pełnomocnictwa - 17zł
Opłaty należy dokonać na konto właściwego organu podatkowego, zgodnie
z art. 12 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Dowód zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Uwagi / inne informacji

  • Do szkód w środowisku w  powierzchni ziemi powstałych przed dniem 30 kwietnia 2007 roku stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2007r. Prawo ochrony środowiska.
  • Do pisemnego wniosku dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.

Wnioski do pobrania

Brak

{"register":{"columns":[]}}